Dere flinke matematikere :)

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
rosin
Cayley
Cayley
Innlegg: 91
Registrert: 22/04-2006 18:36
Sted: Norge;)

Hei:) Dette blir kanskje ikke et interessant innlegg for alle. Men. Jeg har vært her en del de siste dagene, og jeg har merka at noen av dere er ekstremt gode i matte! :P Forresten, for at dette ikke skal bli tatt feil, det er et kjempekompliment! Jeg er nemlig interessert i matte selv (går i tiende).

Så, et spørsmål til dere, spesielt til moderatorene, administrator, PeerGynt, oro2, Knut Erik, Solar Plexsus; Hvor gamle er dere egentlig? Vil dere fortelle litt om dere selv (f.eks. jobb, hvis dere jobber, og har dere alltid likt matte?)? *nysgjerrig*
Hei!

Nivå: VG1
Gjest

Ja, god idé.

Så mange oppgaver som enkelte moderatorer/guruer løser pr. dag, begynner jeg å lure på om noen av dem er ansatt for å sitte og hjelpe folk.

Det er i så fall et superbra tiltak!
Nei ikke gjør det

Jeg vil også gi ros til flere av de som svarer på innlegg i høyskole/universitets-forumet, veldig flinke folk.
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Tja

Er en helt vanlig gutt på atten år som går VK1 allmennfag. :)
Synes dette forumet er et bra tiltak og hjelper til så ofte jeg kan innenfor det jeg selv har lært.

Har vel alltid hatt sansen for matematikk, men det var først på videregående jeg virkelig fikk utfoldet meg. :) Det kan jeg takke en svært god mattelærer for.


Og til alle dere andre som leser dette, det er dere som kan være med på å gjøre denne siden enda bedre. Den er for folket AV folket.

Ros til alle som hjelper til og avsetter litt av sin fridtid for å hjelpe andre. :wink:
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Tja. Jeg kvalifiserer kanskje også til å svare på denne tråden? Er ingen moderator, men har lagt ned en god del arbeid her ;)

Går VKII allmenn, med realfag. Leser mye matematikk utenom pensum, både trivielle bøker og fagbøker. Tallteori! :). Driver også en god del med fysikk!

Kan vel også nevnes at jeg har søkt på matematikk og fysikk på NTNU til neste år. Har ikke helt bestemt meg om jeg skal gå der, eller om jeg skal velge fys bachelor(NTNU) eller mat.stat(NTNU) . Vi får se!

Har vel alltid hatt en interesse og et "anlegg" for matematikk. Eller - interessen var litt dalende i matematikk på U.skole, men det hang sammen med at skole ikke var så interessant der. Har vel alltid hatt matematikk som et av yndlingsfagene mine. Da vi gikk på barneskolen og ble spurt hvilket fag du likte best, var jeg nok den eneste i klassen som svarte matematikk!
Svar