haaaaaaaaaaaater matte

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
¨liker ikke matte

Jeg vet at matte er forferdelig, jeg liker det absolut ikke. håper man ka få seg en god jobb selvomman velger z matte på videregående. jeg har valgt lett matte i 2 klasse fordi jeg ikke fikser vanskelig matte. dessuten så kommer det mye ann på læreren om man skal like matte eller ikke. min lærer går så fortfrem og blir sur hvis man spør om noe, så jeg fikser det ikke, jeg lærer ingen ting, å ikke får vi lekser heller, det er jo dumt for uten mattelekser gidder man ike å gjøre noe på egenhånd, man trenger et spark bak.... :oops: :shock: :wink:
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Tror grunnen til at matte er så mislikt, er at det kreves en del arbeid for å mestre det (for de fleste, hvertfall).
Gjest

Og med dagens nyutdannede lærere (noen av dem i hvert fall) i grunnskolen som kom inn på lærerskolen med 2-ere og 3-ere i matematikk, blir det ikke bedre "rekruttering" av matematikkinteresserte fra ungdomsskolen, grunnet til dels elendig undervisning.
Gjest

det er sikkert og vist :D
kalleja

herregud så forbanna patetisk, hvorfor lager du en tråd om det på et forum, hvorfor skal vi vite at du "haaaaater matte".

Det at du ikke mestrer matte kan du holde for deg, er helt enig i at matte er for de som klarer å arbeide litt selvstendig.

Har selv en lærer som ikke lærer oss så mye og ikke gir oss en dritt lekser, du har da en bok, og der står det meste du trenger å vite.

Uannsett hvor dum du er kan du klare å lese deg til det hvis du vil, og ikke whine på et forum.

Til deg som sier at matte "SUUUGER" trykk på Capslock og STFU.
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Fjernet noen usaklige innlegg.

Denne diskusjonen kan få leve - så lenge den foregår på et saklig plan! :wink:
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Hei!
Det er helt greit å lufte sin frustrasjon for faget her. Det som er interessant er jo hva den enkelte kan fokusere på for å bedre situasjonen. På kort sikt blir man neppe kvitt ”dårlige” lærere (i anførsel fordi det ofte er en personlig vurdering, din dårlige lærer kan være god for andre, og det finnes ”dårlige” elever også) .

Hva kan DU gjøre for å bli bedre i matematikk. Fokuserer du kun på det som gir resultater?

MVH
Kenneth Marthinsen
kalleja

administrator skrev:Hei!
Det er helt greit å lufte sin frustrasjon for faget her. Det som er interessant er jo hva den enkelte kan fokusere på for å bedre situasjonen. På kort sikt blir man neppe kvitt ”dårlige” lærere (i anførsel fordi det ofte er en personlig vurdering, din dårlige lærer kan være god for andre, og det finnes ”dårlige” elever også) .

Hva kan DU gjøre for å bli bedre i matematikk. Fokuserer du kun på det som gir resultater?

MVH
Kenneth Marthinsen
helt enig med deg, i matte klassen min har vi en lærer, han gir ikke lekser, han går igjennom stoffet fort, og han er kanskje ikke så " pedagogisk ".

MEN han er enormt flink i faget sitt og det er lite eller ingenting han ikke kan, så det at han går igjennom stoffet fort gjør bare at vi får mye tid til å regne selv.

Sikkert 70% av 2MX klassen synes han ikke er en god lærer, men de 30 resterende prosentene liker måten han går frem på. Og det er uten tvil disse 30% som har sjansen til å gå videre med faget.

Så i mine øyne er han en veldig god lærer, men i andres " de mindre flinke " er han en elendig lærer... kvalitet foran kvantitet!, heller en god gammel lærer som kan alt istedenfor en pedagigisk lærer som bruker laaang tid på å gå igjennom stoffet slik at de elevene som faktisk blir noe innenfor matte kjeder seg og ikke får utnyttet potensialet sitt...
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

kalleja skrev:
administrator skrev:Hei!
Det er helt greit å lufte sin frustrasjon for faget her. Det som er interessant er jo hva den enkelte kan fokusere på for å bedre situasjonen. På kort sikt blir man neppe kvitt ”dårlige” lærere (i anførsel fordi det ofte er en personlig vurdering, din dårlige lærer kan være god for andre, og det finnes ”dårlige” elever også) .

Hva kan DU gjøre for å bli bedre i matematikk. Fokuserer du kun på det som gir resultater?

MVH
Kenneth Marthinsen
helt enig med deg, i matte klassen min har vi en lærer, han gir ikke lekser, han går igjennom stoffet fort, og han er kanskje ikke så " pedagogisk ".

MEN han er enormt flink i faget sitt og det er lite eller ingenting han ikke kan, så det at han går igjennom stoffet fort gjør bare at vi får mye tid til å regne selv.

Sikkert 70% av 2MX klassen synes han ikke er en god lærer, men de 30 resterende prosentene liker måten han går frem på. Og det er uten tvil disse 30% som har sjansen til å gå videre med faget.

Så i mine øyne er han en veldig god lærer, men i andres " de mindre flinke " er han en elendig lærer... kvalitet foran kvantitet!, heller en god gammel lærer som kan alt istedenfor en pedagigisk lærer som bruker laaang tid på å gå igjennom stoffet slik at de elevene som faktisk blir noe innenfor matte kjeder seg og ikke får utnyttet potensialet sitt...
Dette er vel en av grunnene til at man har forskjellige vanskelighetsgrad på matmatikken på VGS.
Gjest

ja og defor velger du det som passer deg best, og ikke gå å whine om det på et matte forum..

klarer man ikke matte i det hele tatt velger du rett og slett ingen av delene ( verken MZ eller MX)
Svar