Hvorfor overser de fleste mobbing?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Antimobbing

Hei.
Jeg har en venn i klassen som blir stadig vekk utsatt for mobbing. Han blir mobbet både psykisk og fysisk. Det hender ofte at han blir mobbet i timene mens læreren er tilstede, men ingen av lærerene gjør noe for å stoppe mobberne. De bare ber dem gå ut i gangen for å "leke" videre. :shock: (ikke så rart når jeg oppfatter at mobberne og lærerne er "kompiser")
Jeg har tatt opp med klassestyreren, men det ser ut som hun ikke bryr seg. Hun sier at det er vanskelig å få gjort noe med det? At personen sjøl må ordne opp i det.
Er det vanlig på vgs?
Hvor har det blitt av alt det antimobbing-instillingen som vi hadde på ungdomsskolen? Da lærerene jobbet for et antimobbing-mijlø?

Har noen opplevd liknende på deres skole?
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Hei!
Slik skal det ikke være.

Selv om det nok finnes mobbing på det fleste skoler er det ikke noe man skal akseptere. Det virker på meg som om vedkommende lærer forsømmer jobben sin. Du bør råde vennen din til å prate med andre voksne om dette, rådgiver, helsesøster eller noen i ledelsen. Dersom vedkommende i tillegg sender et brev er det vannskeligere å ”feie under teppet” fordi man må forholde seg til det.

Vær forberedt på at ting kan bli verre før det blir bedre. Å stå fram kan være en tøff og ensom jobb. Men helt nødvendig.

Lykke til!
MVH
Kenneth
Svar