foreleseres evne tilå komplisere

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Hvorfor må forelesere gjøre enkel matte vanskelig? Jeg går på BI og fikk en E i matte 1 klasse, deretter bestemte jeg meg for å ta et skippertak, endte opp med A i statistikk. Deretter hadde jeg mikro og fikk en E. Foreleseren i statistikk var konge, matte og mikro var elendige.

Paralellen kan trekkes til foreleseren i financial methods, som bruker 3 min på matriser og 20 min på å snakke om hvor herlig nhy er pga fordelingsegenskapene. snakk om idioti. [symbol:integral] [symbol:rot] [symbol:tom] [symbol:diff] [symbol:ikke_lik] [symbol:plussminus] [symbol:funksjon] :? :shock: :shock: :P :x :oops: [symbol:identisk] [symbol:diff] :( :( [symbol:uendelig] nn. slik forklarer de,
STCAB
Noether
Noether
Innlegg: 49
Registrert: 01/02-2005 23:45
Sted: Stavanger

Fordi de er dårlige forelesere.
Ja... nei... hæ?
Gjest

Er totalt uenig med deg her. Min erfaring er at jeg får dårligst karakter med de "såkalte" beste lærere/forelesere. Dette fordi disse som regel er de strengeste i vurderingen og lager de vanskeligste prøvene/eksamnene. En lett kontra vanskelig prøve kan skille opptil 4 karakterer. Synes heller du bør konsentrere deg om ditt eget arbeid, og ikke skylde på folk rundt deg. Du kan ikke forvente å få forelesere i verdensklasse i alle fag, det skulle bare mangle...
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Professorer har en evne til å ta litt mer enkelt på det imo.
Qalasadi

Kvasi-vitenskapsmen. Alt er bra, så lenge det enkle kan kompliseres :lol:
Å kunne forelese på et akseptabelt nivå forutsetter nok høy språklig bevissthet, og det burde kreves det samme av studentene.
Svar