Ingeniør i bygg - anbefalinger? Erfaringer?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Nautet

Som topic sier, så er jeg interessert i fakta om dette studiet fra primærkilder (Folk som har gått / går der selv) Kom gjerne med erfaringer og tips.

Vurderer å gå denne studieretningen.

På forhånd takk
Gjest

Hei

Sjekk NTNU sine hjemmesider. Er mye informasjon om studiet der, bla en film om bygg og miljøteknikk studiet. Vurderer dette sturdiet selv, men det kreves hardt arbeid å komme inn. Men det går vel på et vis :)
Gjest

Grunnen til at det er så mange som søker er at de forandret studienavnet fra sivilingeniør bygg til bygg og miljøteknikk. De fikk bland annet et hav av kvinnelige søkere. Hmm.. Så de velger studiet etter hvordan det lyder?
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Kvinner liker m i l j ø :)
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Hei,
Vel, menn har vel også behov for et godt miljø….
Jeg gikk i min tid på NTNU, da het det NTH. Jeg gikk på fysikalsk metallurgi og miljøet var bra. Den gang var det ca. 2000 studenter på Gløshaugen og ganske ”små forhold”. Den gang, på 80 tallet var fagmiljøene de beste i landet, noen var også blant de beste internasjonalt, og det sosiale studentmiljøet var det beste i galaksen, det følte i alle fall slik…..Dersom ting ikke har endret seg dramatisk, og du liker å regne, kan jeg absolutt anbefale NTH (eller NTNU da..)
:shock:
MVH
Kenneth
Gjest

Nautet,

jeg har også søkt bygg.ing, ved HiO.

Har omtrent dine mattekunnskaper, har hatt 3mx og2fy, men er ikke fryktlig god.

Så er bare å prøve seg tenkte jeg!
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Kjenner folk som er nyutdannet, og som studert i både Oslo og Trondheim. Deres erfaringer et Tr.heim har et MYE bedre miljø!
Nautet

Takker for svar. Er vel bare å kaste seg i det. Får vel et lite "hint" om hvordan jeg ligger an etter forkurset.
Svar