KURS?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
2 mx

Heisann.
Jeg lurer på om det finnes noen sommerkurs i 2mx/y. Driver og tar 1MY nå og har søkt på matematikk på lærerskolen til neste år.
Kunne egentlig hatt lyst til å ta 2mx i løpet av sommeren. Trenger det ikke for å komme inn på lærerhøyskolens matte men kunne tenkt meg å øke matte kunnskapene fremfor å bare sløve hele sommeren/jobbe.
Finnes det noen skoler/ kurs enten offentlig/privat/nettbasert som arrangerer dette, som noen har erfaringer med?
Er det mulig å ta 2 mx på 8 uker? Har karakter 6 på 1my så noe forstålse tror jeg at jeg har.
Forslag mottas med takk
:)
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Hvorvidt det finnes et slikt kurs veit jeg ikke, men på forskjellige universiteteter finnes det sike forkurs hvertfall. Er vel ikke umulig å få kastet seg på der?


Hehe. Kan jo nevnes at (ikke vet jeg, syntes 2mx var lettere...) at 2mx er en god del vanskeligere enn 1MY. Hadde et godt eksempel på det da jeg begynte med 2FY. Var en som hadde vært "helten" i påbygningsklassen (gode karakterer i matematikk og naturfag), og han erfarte fort at det var noe helt annet å være helten i en fysikklasse ;)

Jaja. Ikke vet jeg. Kjenner jo ikke deg, men går utifra at du greier det bra!

Eneste som er litt tricky med 2MX er sannsynlighetsregningen. Den skiller seg så vanvittig ut fra annen matematikk, og tar seg en del å komme inn i ..

Jaja, ønsker deg lykke til hvertfall.
Gjest

Det finnes sikkert noen flinke mattematikkelever som er villig til å gi privattimer. Da kan du kanskje klare å lese 2MX i løpet av sommeren. Kan nevne at jeg selv leste 2mx på ca 6 uker uten hjelp fra noen. Så det kan nok gå bra for deg også....
Svar