Korleis kopiere frå CAS i Geogebra til Mat.net ?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Mattebruker
Weierstrass
Weierstrass
Innlegg: 474
Registrert: 26/02-2021 21:28

Har lese gjennom dagens eksamenssett i S2 , og vil gjerne presentere eit løysingforslag på OPPG. 2 ( del 2 ) . Alle tre deloppgavene kan løysast med eit absolutt minimum
av reknearbeid ved å bruke den etter kvart så velkjende Sum- funksjonen [ Sum(uttrykk, variabel , startverdi , sluttverdi ) ] som ligg i verktøykassa til CAS. Har prøvd
klippe- og limefunksjonen ( markert med ei saks på verktøylinja ) , men denne fungerer ikkje når eg skal kopiere " utklippet " over i eit Mat.net - dokument.
Kva gjer eg så ? Set pris på informativ tilbakemelding .
Marcus47
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 14/12-2023 08:21

Hei,

Dette kan noen ganger skje på grunn av kompatibilitetsproblemer mellom forskjellige programvarer eller nettapplikasjoner.

Her er noen forslag som kan hjelpe:

Bruk av Skjermbilde: Hvis klippe- og limefunksjonen ikke fungerer, kan du prøve å ta et skjermbilde av løsningen din i CAS og deretter lime dette bildet inn i Mat.net-dokumentet. De fleste operativsystemer har enkel tilgang til skjermbildeverktøy.

Manuell Tasting: Selv om det kan være mer tidkrevende, kan manuell innføring av løsningen være en sikker måte å overføre informasjonen på. Dette sikrer at du ikke mister noen detaljer i prosessen.

Bruk av PDF: Prøv å eksportere løsningen din fra CAS til en PDF-fil, og deretter laste opp eller importere denne PDF-en til Mat.net, hvis programmet tillater det.

Kompatibilitetskontroll: Sjekk om det er noen kjente kompatibilitetsproblemer mellom CAS-verktøyet og Mat.net. Noen ganger kan oppdateringer eller bestemte versjoner av programvare være inkompatible.

Søk Hjelp fra Teknisk Support: Hvis problemet vedvarer, kan det være lurt å kontakte teknisk support for CAS-verktøyet eller Mat.net for spesifikk hjelp.

Jeg håper disse forslagene kan være til hjelp. Lykke til med eksamensløsningene dine!

Med vennlig hilsen,
Svar