Bruker gamle Sinus R1 og R2bøker fra 2013, er LK20-utgavene helt nødvendig for nye fagkoder?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Belisarius
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 19/05-2018 03:44

Reposter fra et subforum her

Hei!

Jeg skal forbedre en karakter i R1 og R2 dette halvåret.
Baserer øvingen på brukte bøker Sinus R1 og R2 fra 2013.

Dermed, hvor mye går jeg glipp av når jeg har de gamle utgavene? Med tanke på Geogebra, nytt psnum osv.
Finnes det evt en gratis pdf av disse utgavene ute?

Jeg vurderer å kjøpe Brettboka i pdf, men vet ikke om jeg gidder å bruke 300,- pr stk.
Toppen
enbl_spotter
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 25/04-2023 19:46

Hei!

Nei desse bøkene kan du ikkje bruke, pensumet har endra seg svært mykje. Eg anbefaler ikkje sinus, desse bøkene synes eg er dårleg på forklaring. Bruk heller bøkene som heiter "Matematikk R1" og "Matematikk R2".

Bestill her: https://skole.aschehoug.no/laremiddel/m ... g1-vg2-vg3

Desse bøkene forklarer ikkje altfor komplisert og inneheld ikkje meir fagstoff enn nødvendig.

Lykke til!
Belisarius
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 19/05-2018 03:44

enbl_spotter skrev: 25/04-2023 19:50 Hei!

Nei desse bøkene kan du ikkje bruke, pensumet har endra seg svært mykje. Eg anbefaler ikkje sinus, desse bøkene synes eg er dårleg på forklaring. Bruk heller bøkene som heiter "Matematikk R1" og "Matematikk R2".

Bestill her: https://skole.aschehoug.no/laremiddel/m ... g1-vg2-vg3

Desse bøkene forklarer ikkje altfor komplisert og inneheld ikkje meir fagstoff enn nødvendig.

Lykke til!
Takk for respons!

Par spørsmål til dette:
- Hva legger du i at pensumet "har endret seg svært mye"? Det høres litt dramatisk ut.


Skal se litt på siden til Aschehoug om rimelige digitale bøker.
- Utenom Aschehoug, noen andre du anbefaler? Gjerne digitalt/i pdf, som er rimelige eller gratis.
F.eks Gyldendahl sin Mønster R1 og R2?

Toppen
poppy12
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 01/08-2023 06:17

If you're searching for a game that you and your kids can relax and enjoy together, go no further than fall guys. You can choose from hundreds of thrilling and entertaining games.
origin86
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 18
Registrert: 19/04-2023 11:12

enbl_spotter skrev: 25/04-2023 19:50 Hei!

Nei desse bøkene kan du ikkje bruke, pensumet har endra seg svært mykje. Eg anbefaler ikkje sinus, desse bøkene synes eg er dårleg på forklaring. Bruk heller bøkene som heiter "Matematikk R1" og "Matematikk R2".

Bestill her: https://skole.aschehoug.no/laremiddel/m ... g1-vg2-vg3

Desse bøkene forklarer ikkje altfor komplisert og inneheld ikkje meir fagstoff enn nødvendig.

Lykke til!
Hei, kikket inn på lenken du postet og ser at man kan benytte en forenklet bok i denne matematikken. Men hva vil det si kontra den vanlige utgaven?
Svar