Skal alle formlene huskes i eksamen S1?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
matte_matte
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 30/03-2023 16:44

Jeg tar opp mattematikk som privatist og er ukjent med hvordan eksamen egentlig er. Forstår at det er en del1 uten hjelpemiddler. Hvilke type oppgaver kan komme der?

Jeg jobber nå med derivasjon og ABC formelen og andre formler. Er det slik at disse bør pugges uten at eller kommer det mest sansynlig på del2 hvor man kan ha hjelpemiddler og da kanskje en egen regel bok med formler?

Hva er ditt beste tips for å gjøre det bra på s1 eksamen, uten om det tradisjonelle: løse masse oppgaver ;)
hypernest
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 11/11-2021 19:33

matte_matte skrev: 16/04-2023 22:14 Jeg tar opp mattematikk som privatist og er ukjent med hvordan eksamen egentlig er. Forstår at det er en del1 uten hjelpemiddler. Hvilke type oppgaver kan komme der?

Jeg jobber nå med derivasjon og ABC formelen og andre formler. Er det slik at disse bør pugges uten at eller kommer det mest sansynlig på del2 hvor man kan ha hjelpemiddler og da kanskje en egen regel bok med formler?

Hva er ditt beste tips for å gjøre det bra på s1 eksamen, uten om det tradisjonelle: løse masse oppgaver ;)
Du må kunne formler for «alt». Derivasjon (er vel kun for potenser i S1 om jeg ikke husker feil (potensregel)) og abc-formel er helt grunnleggende som jeg kan «garantere» vil komme på del 1. Ligger ark ute på matematikk.net med formler som skal være kjent, disse må du kunne til del1. Sjekk gjennom tidligere eksamenssett, du vil raskt se hvilke formler som er nødvendige å kunne til del 1.
Svar