Kan man ta 3fy uten å ha tatt 2fy først?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Hmm..

Hei, lurer på om man kan ta 3fy uten å ta 2fy først?

Får man da fordypningspoeng for dette faget? Får jeg godkjent 2fy ved å ta 3fy?

Er det noen som vet dette, lurer veldig på om dette går!
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Nå skal ikke jeg svare alt for sikkert her, men tror ikke det går. Det jeg derimot tror skal gå - er å ta 3KJ før 2KJ. Fordi for å 3KJ må du nødvendigvis kunne det som står i 2KJ, mens i 2FY er det mange emner som ikke inngår i 3FY. Termofysikk, bølger.
Gjest

Candela skrev:Nå skal ikke jeg svare alt for sikkert her, men tror ikke det går. Det jeg derimot tror skal gå - er å ta 3KJ før 2KJ. Fordi for å 3KJ må du nødvendigvis kunne det som står i 2KJ, mens i 2FY er det mange emner som ikke inngår i 3FY. Termofysikk, bølger.
Dog læreren man i 2FY om Newtons lover, noe som er særs viktig (bakgrunns)kunnskap med hensyn på store deler av 3FY-pensumet.

Jeg er blitt fortalt at 3FY bygger på 2FY, og at man følgelig må ha 2FY for å kunne starte på kurset 3FY.
Bernoulli
Cantor
Cantor
Innlegg: 109
Registrert: 22/04-2004 18:51
Sted: Trondheim

Det skal vel sikkert kunne gå. Når jeg tok allmennfaglig påbygning tok jeg 3MX uten tidligere å hatt noen andre MX-fag.
Gjest

Takk for svar, snakket med skolen og de sier at det går:)
Svar