R1 matte for en nybegynner?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
BozBoz
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 17/03-2022 22:45

Hei.

Studiet jeg vil søke på krever at jeg har R1 matte. Som ung hadde jeg umedisinert ADHD og fikk aldri med meg noe som helst fra skoletimene, inkludert matte. Nå som jeg er eldre har jeg fått hjelp for ADHD-en min, og jeg har også lært meg mye annet som kan komme til gode når jeg skal lære nye ting.

Men problemet mitt er at jeg ikke husker mye fra matten jeg hadde som liten. Jeg er veldig flink til å tenke logisk og bruke dette til å forstå ting jeg ikke har lært før, men jeg lurer på hvor vanskelig det kan bli å komme meg gjennom et R1 kurs uten noen grunnleggende kunnskap innenfor matematikk. Jeg er selvfølgelig forberedt på å jobbe beinhardt og jeg er veldig motivert, og jeg vil også lære matte fordi jeg vil forstå hvorfor dette er så interessant for mange.

Er det mulig med hard trening og dedikasjon å komme seg gjennom dette med positivt resultat, eller ville det vært et mirakel å klare dette med min bakgrunn? Det kommer selvfølgelig an på person til person, men hvis noen har et generelt svar så hadde jeg satt veldig stor pris på det.
Svar