Ny lay-out

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

Aleks855 skrev: 03/09-2021 20:27 Apropos TeX. En veldig kjær funksjon før oppgraderinga var at \displaystyle ble implisitt inkludert i alle TeX-formateringer. Hadde ikke hatt noe imot at det skjedde igjen :)
Støttes, er lettere å se på når jeg ikke må ta på brillene for å lese tex.
Emilga
Riemann
Riemann
Innlegg: 1552
Registrert: 20/12-2006 19:21
Sted: NTNU

Tips: hvis du trykker på Ctrl og "+" (evt. "-") så zoomer du inn/ut på en nettside. Jeg browser selv matematikk.net på 150% - 175% zoom. 8-)
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Ikke relatert til layouten, men siden du er tilbake i oppgraderingsmodus:

Vi har en stor pågang nå i antall nye brukere som poster et innlegg med ubetydelig innhold, og noen timer senere redigerer inn spam-lenker. Dette er en teknikk som gjør at moderatorene kanskje overser innleggene, og tillater boten å komme tilbake og redigere det inn slik at det går oss hus forbi.

Jeg antar at phpbb lar deg implementere regler som "ikke tillat brukere med mindre enn 3 innlegg å poste lenker". Det hadde vært kjekt.

Eventuelt kunne man satt opp en cronjob som starter et script som løper gjennom innlegg av brukere med mindre enn 3 innlegg og snuser etter lenker fra domener som ikke er whitelisted.
Bilde
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Aleks855 skrev: 03/09-2021 20:27 Apropos TeX. En veldig kjær funksjon før oppgraderinga var at \displaystyle ble implisitt inkludert i alle TeX-formateringer. Hadde ikke hatt noe imot at det skjedde igjen :)
Det var ganske utfordrende å få til ettersom Mathjax er blitt oppgradert så koden vi brukte til dette tidligere var umulig å bruke lenger, men nå tror jeg det skal være på plass.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Aleks855 skrev: 09/09-2021 18:28 Vi har en stor pågang nå i antall nye brukere som poster et innlegg med ubetydelig innhold, og noen timer senere redigerer inn spam-lenker. Dette er en teknikk som gjør at moderatorene kanskje overser innleggene, og tillater boten å komme tilbake og redigere det inn slik at det går oss hus forbi.
Har ikke funnet noen veldig grei måte å stoppe lenkespam på. :-/

Har prøvd å endre slik at vi bruker recaptcha istedenfor å stille spørsmål. Dette kan backfire og isteden gi oss masse spam, men jeg har lyst til å teste det en dag eller to...

Har også deaktivert BBkoden for å lage lenker. Tenker at den stort sett ikke er så mye i bruk, men mulig jeg tar feil. Mulig det vil gjøre det mindre attraktivt for spammerne.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Mattebruker skrev: 01/08-2021 20:58 Helsar " ny lay-out " velkomen , men saknar tex-editor i det gamle systemet !
Det tok litt tid, men nå er den gamle tex-editoren på plass igjen :-)
Mattebruker
Weierstrass
Weierstrass
Innlegg: 458
Registrert: 26/02-2021 21:28

Takk ! No blir det igjen interessant å poste innlegg og kommunisere med andre brukarar av dette forumet.
Svar