Hva er den beste R2-boken?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Lafayette
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 26/05-2021 19:58

Jeg har tenkt å ta R2 til høsten som privatist og lurer på hvilken bok jeg burde bruke.

Hvilken er den beste boken?
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

Jeg synes selv Sinusbøkene var helt kurante for R2, og gjorde en grei jobb med å gå gjennom stoffet og hadde skisser for alt mulig rart, som kunne gjøre ting enklere å forestille seg.
SveinR
Abel
Abel
Innlegg: 635
Registrert: 22/05-2018 22:12

Jeg vil nok si at Aschehoug er best tilpasset eksamensformen du møter. Både med tanke på oppgaver som gis, samt at veiledning i GeoGebra/CAS er gjennomgående i teksten. Ikke velg Sigma, iallefal, som er svært utdatert på disse feltene.
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

SveinR skrev:Jeg vil nok si at Aschehoug er best tilpasset eksamensformen du møter. Både med tanke på oppgaver som gis, samt at veiledning i GeoGebra/CAS er gjennomgående i teksten. Ikke velg Sigma, iallefal, som er svært utdatert på disse feltene.
Enig! Har gode erfaringer med Aschehoug sine læreverk i matematikk - særlig i programfagene.
Svar