Kan man ta R2 uten å ha R1?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
MoniSkogi
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 20/05-2021 00:18

Hei.
Jeg skal ta opp fag til høsten for å ha kravkoden SIVING. Da trenger man fysikk 1 og R2 hvis jeg forstår rett.
Har et gammelt vitnemål, med mattekoder 1mx,2mz og 3 mz.
Har ellers generell studiekompetanse.

Er litt usikker på om 2+3mz er godkjent for å tilsvare R1 eller ikke.
Er dog lite interessert i å ta eksamen i R1 om jeg ikke må.
Har kjøpt matteboken for 1T og R1 for å oppdatere meg på matten. Det er ingen problem for meg å gå gjennom dette selv, klarer de aller fleste oppgavene.

Så derfor lurer jeg på om jeg kan gå rett på å ta eksamen i R2? Og om noen vet om jeg da kvalifiserer til SIVING med R2+ fysikk 1 selv om de andre mattekodene jeg har kanskje ikke er helt oppdaterte?
Vanskelig å finne ut av syns jeg..
SveinR
Abel
Abel
Innlegg: 635
Registrert: 22/05-2018 22:12

Hei, du kan ta eksamen i R2 som privatist uten å ha tatt R1 tidligere. Når det gjelder hva NTNU godkjenner som opptakskrav anbefaler jeg at du tar kontakt direkte med dem, se kontaktinfo her: https://www.ntnu.no/studier/opptak/grun ... ematikkrav

Jeg vil anta at de vil godkjenne 2MZ+3MZ som erstatning for R1, men som nevnt anbefaler jeg å ta kontakt med dem direkte.
Svar