bok kalkulus og linear algbra

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

bok kalkulus og linear algbra

Innlegg Gjest » 02/11-2020 18:37

kan noen hjelpe meg med å finne noen alternative bøker på engelsk eller norsk til kalkulus av tom lindstrøm og flervariabel analyse boken som brukes på kurset mat1110 på uio.
Gjest offline

Re: bok kalkulus og linear algbra

Innlegg Kay » 02/11-2020 21:07

Jeg har ikke en enkelt bok å anbefale, men vi brukte selv "Adams & Essex: Calculus" for endimensjonal og flerdimensjonal analyse og "Differential equations, linear algebra and its applications". Den siste er vel strengt tatt en kompilasjon av andre bøker som noen professorer på NTNU skrudde sammen, men den er nokså god og har et metrisk tonn med oppgaver å gjøre. Førstnevnte har også mange oppgaver og ganske gode eksempler med utledninger for ting og tang. Alt i alt ganske fornøyd med de selv iallefall.

Spørs litt på hvor du vil, hvis du studerer kun matematikk; så er vel Lindstrøms bøker likevel å foretrekke etter min mening.
[tex]\rho \frac{D\textbf{v}}{Dt}=-\nabla p+\rho\textbf{g}+\mu \nabla^2\textbf{v}[/tex]
Kay online
Abel
Abel

Re: bok kalkulus og linear algbra

Innlegg Gjest » 02/11-2020 21:51

ja de bøkene kan sikkert fungere. de nærmeste titlene jeg fant på google var Differential Calculus of Several Variables og multivariable calculus og differentation in R^n.
Gjest offline

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 42 gjester