Lettere å ta 1T

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Aslak00

Jeg har planer om å øke snittet mitt samtidig som jeg går siv.ing på universitetet. Valget står mellom å ta 1p eller 1t, der jeg ønsker å få seks med ikke så altfor mye jobbing. Jeg hadde 1p på førsteåret på vgs og fikk 4 der. I vår gikk jeg på realfagskurs og fikk en veldig sterk B (like mange poeng som de som fikk A). Kurset dekket 1t og jeg trivdes med denne matten. Tror dere at det vil bli lettere for meg å ta 1t i høst, selv om 1p egentlig er et lettere fag?
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Aslak00 skrev:Jeg har planer om å øke snittet mitt samtidig som jeg går siv.ing på universitetet. Valget står mellom å ta 1p eller 1t, der jeg ønsker å få seks med ikke så altfor mye jobbing. Jeg hadde 1p på førsteåret på vgs og fikk 4 der. I vår gikk jeg på realfagskurs og fikk en veldig sterk B (like mange poeng som de som fikk A). Kurset dekket 1t og jeg trivdes med denne matten. Tror dere at det vil bli lettere for meg å ta 1t i høst, selv om 1p egentlig er et lettere fag?
Hei,

Normalt skal det vel være enklest å få 6'er i 1P.
Men hvorfor vil du dette? Du går jo på siv.ing- studie.....Stå på og gjør det best mulig der!

Når du søker jobb som siv.ing, kan jeg love deg at arbeidsgiver ikke bryr seg om 4'eren din i 1P. De ser på vitnemålet ditt fra universitetet og den praksis du evt har hatt samt inntrykket du gir på et jobbintervju. Kanskje ser de litt på vitnemålet ditt fra videregående, da mest på fravær, orden og oppførsel!

Hilsen siv.ing
Svar