Hei, jeg sliter med å skrive inn punkter i Geogebra, jeg ønsker ikke punkter på linjer eller figurer, men å sette de på et selvvalgt koordinat, eksempelvis (340, 250) (altså 340x & 250y), men Geogebra har ikke lyst. Den nyeste videoen jeg fant, som ble lagt ut for to år siden, viste at man kan skrive "d=(340,500)" for å sette et punkt i et koordinat, men når jeg gjør det i den nyeste versjonen av Geogebra får jeg bare en pil fra origo mot hvor punktet ville vært i grafsystemet.
Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Punkter i geogebra
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Kode: Velg alt
Punkt({340,500})
Strålende! Tusen takk for raskt svarAleks855 skrev:Ref: https://wiki.geogebra.org/en/Point_CommandKode: Velg alt
Punkt({340,500})

Bare hyggelig!
Glemte å nevne det, men du kan også legge til hvis du er avhengig av å navngi det punktet som lages.
Glemte å nevne det, men du kan også legge til
Kode: Velg alt
d = Punkt...
Du kan gjøre dette, men GeoGebra har en litt pussig feature som gjør at hvis du skriver "d=(340,500)" (altså med liten bokstav d) så får du en vektor, men hvis du skriver "D=(340,500)" (altså med stor bokstav) så får du et punkt.Casio fx991ex skrev:Den nyeste videoen jeg fant, som ble lagt ut for to år siden, viste at man kan skrive "d=(340,500)" for å sette et punkt i et koordinat, men når jeg gjør det i den nyeste versjonen av Geogebra får jeg bare en pil fra origo mot hvor punktet ville vært i grafsystemet.
Noen som vet hva jeg kan gjøre?