Kalkulator programm

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
H@kon

Hei jeg har 2MX og elsker og bruke grafiske løsninger med kalkulator der det kan brukes, men kalkulatoren min bruker veeeeldig lang tid (serlig ved derivert og ikke minst dobbelderivert).

Så finst det noe programm til pc som "gjør det samme" som min casio fx-9750G ??
Er jo tross alt litt mer cpu kraft i en pc enn en kalkulator :P


H@kon
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

Jeg har både en fx-9750g og en casio classpad 300. Til sistnevnte fulgte det med en emulator slik at jeg kan "bruke kalkulatoren på PCen". Da går det meste endel fortere. Nå er forresten CP300 i seg selv en god del raskere enn fx9750g, så tegning av grafer går ganske fort på kalkulatoren og.

De finnes mange mer avanserte matematiske programmer. På skolen bruker vi Maple og Matlab. Har også brukt et som heter Mathematica (tror jeg). Disse koster endel penger, men det kan jo være det finnes noen gratis altenativer.
H@kon

Ok takker!

Får se om jeg finner no demoversjoner eller no av de nevnte programene.
MS-DOS
Noether
Noether
Innlegg: 22
Registrert: 02/11-2003 20:17
Kontakt:

Hint: Prøv www.graphcalc.com
:P
Matematikkk
Cayley
Cayley
Innlegg: 88
Registrert: 21/07-2004 22:01
Sted: Trondheim

noken som veit om et bra TEGNEPROGRAM til PC, Paint er litt vanskelig å lage skikkelige tegningar med :lol:

Helst gratis ..
Abeline
Guru
Guru
Innlegg: 85
Registrert: 22/05-2004 17:27
Sted: Østlandet

Du finer en del bra på www.ydsa.se. Av tegneprogrammer vil jeg anbefale cabri geometry. Det er kjempeenkelt å bruke, og tegningene blir fine (sånne typer tegninger jeg tipper du vil bruke det til i hvert fall..;) ). Jeg har bare lasta ned demoversjonen, som avsluttes etter 15 min, og som forbyr deg å kopiere, lagre eller skrive ut, men jeg bruker det mye likevel, for å se sammenhenger (du definerer punkter og linjer i forhold ti hverandre, og siden kan du dra i de første punktene, så følger alt annet etter på riktig måte). Det er ikke så dyrt å kjøpe heller...
Finn en syklisk firkant, og problemet er så godt som løst:)
Tjaha--
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 06/10-2004 20:52

Ellers kan du jo lage din egen kalkulator i C++ =p
2 + 2 er ikke alltid 4.
KREXZ
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 21/01-2006 06:13
Sted: www.emitted.net
Kontakt:

maple er bra for alt=)
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Mathematica duger for meg
KREXZ
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 21/01-2006 06:13
Sted: www.emitted.net
Kontakt:

Hver med sin smak, har prøvd mathematica og selv, mener det er langt fra like bra til nå vertfall, men skal se litt nærmere på det.
Svar