Derivasjon, integrasjon og likninger.

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Senci777
Noether
Noether
Innlegg: 34
Registrert: 23/08-2019 00:09

I juni skal jeg ha en eksamen som hovedsaklig dekker 1T, R1 og R2. Til vanlig er det en skriftlig del på fem timer med kalkulator, men siden det iår blir hjemmeeksamen, er alle hjelpemidler tillatt. Favorittoppgavene mine fra tidligere eksamener er oppgavene hvor man skal derivere og integrere funksjoner. Og de oppgavene hvor man skal løse logartimelikninger, trigonomometriske likninger, osv. Disse oppgavene gjør at jeg alltid klarer å få C eller bedre, som jeg MÅ ha. Tror dere at disse oppgavene vil forsvinne helt fra årets eksamen, pga at det er mulig å jukse på de? Vi har fått lite informasjon fra de som skal lage eksamenen, men hva tror dere?
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Senci777 skrev:I juni skal jeg ha en eksamen som hovedsaklig dekker 1T, R1 og R2. Til vanlig er det en skriftlig del på fem timer med kalkulator, men siden det iår blir hjemmeeksamen, er alle hjelpemidler tillatt. Favorittoppgavene mine fra tidligere eksamener er oppgavene hvor man skal derivere og integrere funksjoner. Og de oppgavene hvor man skal løse logartimelikninger, trigonomometriske likninger, osv. Disse oppgavene gjør at jeg alltid klarer å få C eller bedre, som jeg MÅ ha. Tror dere at disse oppgavene vil forsvinne helt fra årets eksamen, pga at det er mulig å jukse på de? Vi har fått lite informasjon fra de som skal lage eksamenen, men hva tror dere?
Hei,

1)
Mulig å jukse? Det er jo tillatt å bruke alle hjelpemidler, som du sier. Eneste form for juks må da i så fall være å kommunisere med andre. Jeg antar din eksamen vil foregå innenfor et bestemt tidsintervall? (f. eks. 4.juni kl 9-14).

2)
Nei, jeg tror ikke de oppgavene du nevner vil forsvinne i det hele tatt! Du vil bli prøvd i de samme emner som du ellers ville blitt prøvd i.
Svar