Mattemtikk R2/Fysikk 1

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Notthatatmath

Hei!

Jeg har nettopp tatt r1 eksamen og jeg tror at jeg har bestått men er ikke helt sikker. Jeg gikk fra 1py matte til r1 uten å lese gjennom 1t boka. Itellegg hadde jeg bare en og en halv måned på å øve til r1 eksamen. Hvis jeg består r1 nå bare ved å ha øvd i en og en halv måned med øving uten tidligere kjennskap til det. Er det mulig at jeg har en sjanse på å gjøre det bedre på r2 og fysikk 1 dersom jeg kommer til å ha en del måndter på med før eksamen og ikke bare en og halv måned som sist gang! Jeg er intressert i å vite dette fordi som alle vet er disse fagene viktige for nesten alle ingeniør studier. Det jeg er basically er ute etter, er et svar på om det er mulig å gjøre det bra på disse fagene selv om man ikke har fullt mestret r1.
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Hei,

Du stiller spørsmål som er vanskelige å svare på. Men jeg gjør et forsøk:

- Selv om du evt består den avlagte eksamen i R1, har jeg et inntrykk av at du har endel kunnskapshull. Det er et stort sprang å gå rett fra 1PY til R1.

- Du har ca 4,5 mnd til eksamen i R2 og Fysikk 1. Det er bedre tid enn 1,5 mnd på R1. Men du tenker da også nå å ta to fag.

- Eksamen i Fysikk 1 er muntlig og den melder du deg opp til på en videregående skole i nærheten av der du bor. Men vær OBS på at du må ha gjennomført noen fysikkøvinger. Hør med din lokale skole om å få delta på noen.

- R2 som privatist etter å såvidt ha bestått R1 er veldig hardt! En vesentlig del av R2 bygger på R1.

- Sjekk opptakskravene til aktuelle ingeniørutdanning du har tenkt å ta. De generelle kravene er gjerne de du nevner. Men i praksis er det tvilsomt om det holder med såvidt bestått i matematikk og fysikk. Men som sagt, sjekk de siste poenggrensene som kvalifiserte for opptak.

- Snakk med en god rådgiver og/eller høgskolen du har tenkt å søke deg inn på. Jeg er "bare" en lektor!
Svar