Hei!
Jeg er helt fersk her inne, og kan godt hende jeg burde postet dette i et allerede dannet emne.
Jeg skal forhåpentligvis studere medisin i Polen høsten 2020, og skal bruke høsten 19 og våren 20 på å ta opp realfag, dvs. Kjemi 1, Biologi 1, Matte R1 (Høst) og Fysikk 1, Biologi 2 og Kjemi 2 (Vår)
Biologien skal gå greit, da jeg allerede har hatt anatomi og fysiologi på sykepleienivå, og har full kontroll på alt pensum der, selvom jeg må lære meg detaljkunnskapen.
Har ikke vært borti fysikk, R1 eller kjemi tidligere, så er spent på det. Jeg hadde kun P-Matte på VGs, så teoretisk matte vil bli helt ferskt.
Jeg vil si jeg er relativt skoleflink, og tar ting brukbart. Jeg er i tillegg hardtarbeidende og strukturert.
Planen å er komme meg gjennom hele T1 matteboken i løpet av sommeren. Har kjøpt 2014-utgaven av Sinus, og skal jobbe meg gjennom kapitel for kapitel, slik at jeg har vært gjennom alt T1 - matte innen oppstart med R1-matte på Sonans onsdag 23. August. Forhåpentligvis lærer jeg meg dette på egenhånd i sommer.
Jeg bruker boka Sinus 1T, 2014-utagven, i tillegg til nettsiden Sinus 1T som viser videosnutter med teori og eksempler til å lære meg stoffet, for deretter å regne alle oppgavene som medfølger i boken Sinus 1T.
Undervisning med R1-matte starter opp 23. august, med eksamensdato 14. November.
Jeg har satt meg følgende mål for karakterer:
(høst)
Biologi 1: Karakter 6
Kjemi 1: Karakter 5
Matte R1: Karakter 5 (Brukbart fornøyd med 4)
(vår)
Fysikk 1: Karakter 5 / 4
Biologi 2: Karakter 6
Kjemi 2: Karakter 5
Er dette realistisk med hardt arbeid?