Matematikk R2 - Eksamen våren 2019

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
R2 Eksamen

Hei!
Jeg hadde eksamen i R2 i dag, og synst Del 2 var veldig vanskelig? Jeg har jobbet mye med tidligere eksamenssett, og har ikke hatt noe problem med oppgavene i Del 2 da. Er det lagt opp nye oppgavetyper? Hva syntes dere andre?
geheffe
Cayley
Cayley
Innlegg: 91
Registrert: 24/05-2019 15:11
Sted: NTNU

R2 Eksamen skrev:Hei!
Jeg hadde eksamen i R2 i dag, og synst Del 2 var veldig vanskelig? Jeg har jobbet mye med tidligere eksamenssett, og har ikke hatt noe problem med oppgavene i Del 2 da. Er det lagt opp nye oppgavetyper? Hva syntes dere andre?
Heisann!

Er enig i at oppgavene i del 2 var ganske spesielle denne gangen, og jeg synes særlig oppgave 3 og 4 var nærmest avskrekkende ved første øyekast. Imidlertid var jeg ganske godt i gang med del 2 før de tre timene hadde gått (skrev for øvrig mesteparten på papir), så jeg oppfattet arbeidsmengden på del 2 som ganske overkommelig. Ser ut til at drøfting/tolking og bevis ble vektlagt ganske tungt i år.
[tex]\pi \approx e \approx 2[/tex]
Svar