Andre års fag og vitnemål

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

MattematikkS22
Noether
Noether
Innlegg: 27
Registrert: 08/06-2017 13:43

Tonytony skrev:Takk for svar. Ja det var det jeg tenkte. Dessverre har jeg bare engelsk og norsk, så da kan jeg vel ikke fjerne spansk. Vet du om noen andre fag kan fjernes fra karakterkortet? Feks gym eller historie? Siden jeg allerede har historie og filosofi 1.
Jeg tok også faget Geofag 1 og geofag x, men fikk plutselig beskjed om at jeg ikke kunne føre disse to fagene på vitnemålet samtidig...
Du burde sette deg inn i reglene før du tar fag. Alle fellesfagene er du nødt til å ha, du kan ikke kombinere matematikkfag på samme trinn (med unntak av matematikk X). Om du skal bytte ut programfag må du fremdeles oppfylle kravet om fordypning innenfor programområdet ditt. Om du eksempelvis har fordypning i realfag må du ha to realfag vg2 og fordypning i de vg3. Avhengig av alderen din og arbeidserfaring kan du søke med 23/5 i stedet, men da må du samle opp alderspoeng på nytt.
Svar