Hva skal folk inne på forumet søke? Virker som det er mange VGS-elever som frekventerer nettstedet.
F.eks. noe som skal studere noe matematikk-fagelig? Master i matematikk f.eks.?
Gjest skrev:Noen som husker hvordan karakter - overgangen var?
Er det vanskelig å opprettholde karakterene? Husket at det var en liten overgang fra ungdomsskolen til vgs, er det en tilsvarende overgang til universitetet? For å stille et dumt spørsmål; er det "normalt" å gå fra 6 i realfagsdisiplinene på VGS til B'er og C'er på universitet? Har iallefall hørt at A henger ganske høyt...
Gjest skrev:skal ikke hjiake denne tråden, men liten avsporing hvordan er A på norsk universitet ift. til USA? Hører jo hele tiden om straight A's students og A+, dette forekommer veldig ofte. Hvorfor forekommer ikke dette i Norge, med flere strake 6'ere?
Vet at utdanningsnivået er lavt ift. realfag, men hvor mye kan en jevnaldrende 16-19 år amerikaner ift. en norsk student i henhold til kjemi, matte, fysikk og biologi? Ligger vi langt bak?
Larsik skrev:Ja det er ille å leve i et land hvor alle har like muligheter.
stensrud skrev:Larsik skrev:Ja det er ille å leve i et land hvor alle har like muligheter.
Sannheten er vel egentlig at hvis du tar utgangspunktet til hver elev med i betraktningen, så har ikke alle like muligheter: Det er mange færre muligheter for en svært sterk elev til å forbedre seg enn for en svak en. De begrensede ressursene brukes til å dra opp de svake, og jeg har sett tendenser til en slags "nå er du god nok"-kultur når det kommer til sterke elever i matematikk på vgs. Jeg påstår ikke nødvendigvis at det er noe feil eller oppsiktsvekkende ved denne ressursbruken, jeg vil bare påpeke det faktum at alle i Norge gis en mulighet til å komme til et visst nivå, men ikke nødvendigvis lengre enn det (så lenge ikke alle medelevene henger med).
Gjest skrev:stensrud, hva skal du studere til høst?
stensrud skrev:Gjest skrev:stensrud, hva skal du studere til høst?
Matematikk så klart. Har et offer fra Cambridge, venter bare på resultatene fra de siste inntaksprøvene.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 52 gjester