VGS-uni

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

Gjest skrev:
KristineJ skrev:Jeg tenkte å starte på medisin på UiO selv. Tror dere at 64 poeng er nok for førstegangssøkere? Lurer litt på hva jeg skal gjøre om jeg ikke kommer inn :cry: :cry: :cry: Er det noen måte å øke sjansene sine på nå i siste liten? Gruer meg skikkelig :oops:
Enten er du stokk dom, eller så er du kun ute etter bekreftelse på dine karakterer. Når høyest mulig poengsum er 64 poeng, så sier det seg selv at du kommer inn...
Dum* :roll: er jeg jo åpenbart ikke, men å starte på universitet er litt skummelt og gjør meg skikkelig nervøs. Hvis det er flere som har fått 64 enn det er studieplasser så blir det jo krig om plassene, og jeg lurte på hva som skjedde da eller om det var noen måte å få flere poeng. Hvor sannsynlig er det egentlig at årets poengsum heves til 64? :shock:
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

Gjest skrev: Enten er du stokk dom, eller så er du kun ute etter bekreftelse på dine karakterer. Når høyest mulig poengsum er 64 poeng, så sier det seg selv at du kommer inn...
Vennligst prøv å hold en høfligere tone på forumet.
Gjest

hva har jevnaldrende folk tenkt å studere etter VGS?

Er det mange som tenker å ta emner i matematikk da dette er et matematikkforum?
Gjest

Gjest skrev:
Gjest skrev:
KristineJ skrev:Jeg tenkte å starte på medisin på UiO selv. Tror dere at 64 poeng er nok for førstegangssøkere? Lurer litt på hva jeg skal gjøre om jeg ikke kommer inn :cry: :cry: :cry: Er det noen måte å øke sjansene sine på nå i siste liten? Gruer meg skikkelig :oops:
Enten er du stokk dom, eller så er du kun ute etter bekreftelse på dine karakterer. Når høyest mulig poengsum er 64 poeng, så sier det seg selv at du kommer inn...
Dum* :roll: er jeg jo åpenbart ikke, men å starte på universitet er litt skummelt og gjør meg skikkelig nervøs. Hvis det er flere som har fått 64 enn det er studieplasser så blir det jo krig om plassene, og jeg lurte på hva som skjedde da eller om det var noen måte å få flere poeng. Hvor sannsynlig er det egentlig at årets poengsum heves til 64? :shock:
hvordan vet du at du får 64 poeng? - har du tatt ett friår etter VGS? eksamenskarakterene har jo enda ikke kommet ut så antar at du er 97'er kullet.
KristineJ

Gjest skrev:
hvordan vet du at du får 64 poeng? - har du tatt ett friår etter VGS? eksamenskarakterene har jo enda ikke kommet ut så antar at du er 97'er kullet.
Jeg er jo selvfølgelig ikke helt sikker, men det er det jeg håper på :P.
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

Gjest skrev:hva har jevnaldrende folk tenkt å studere etter VGS?

Er det mange som tenker å ta emner i matematikk da dette er et matematikkforum?
Det blir i alle fall en realfaglig retning på meg. Vurderer ren fysikk, kybernetikk, datateknologi eller noe sånt. Hva med deg?
Gjest

hva får folk i snitt her egentlig? virker som svært oppegående folk.
Gjest

mattemarkus skrev:
Gjest skrev:hva har jevnaldrende folk tenkt å studere etter VGS?

Er det mange som tenker å ta emner i matematikk da dette er et matematikkforum?
Det blir i alle fall en realfaglig retning på meg. Vurderer ren fysikk, kybernetikk, datateknologi eller noe sånt. Hva med deg?
er ikke snittet ganske høyt på disse linjene (altså stor konkurranse). regner med du skal på NTNU?

tror jeg skal ta siv.ing, men vet ikke hvor
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

Gjest skrev:
mattemarkus skrev:
Gjest skrev:hva har jevnaldrende folk tenkt å studere etter VGS?

Er det mange som tenker å ta emner i matematikk da dette er et matematikkforum?
Det blir i alle fall en realfaglig retning på meg. Vurderer ren fysikk, kybernetikk, datateknologi eller noe sånt. Hva med deg?
er ikke snittet ganske høyt på disse linjene (altså stor konkurranse). regner med du skal på NTNU?

tror jeg skal ta siv.ing, men vet ikke hvor
NTNU er planen ja. Ligger godt an med snitt så langt, så får vi se hvordan det går i VG3!
Gjest

mattemarkus skrev:
NTNU er planen ja. Ligger godt an med snitt så langt, så får vi se hvordan det går i VG3!

kult! Har også vurdert UIO som kanskje er sterke internasjonalt, men tror det blir NTNU
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

Gjest skrev:
mattemarkus skrev:
NTNU er planen ja. Ligger godt an med snitt så langt, så får vi se hvordan det går i VG3!

kult! Har også vurdert UIO som kanskje er sterke internasjonalt, men tror det blir NTNU
Hvilken linje har du tenkt å søke på? :D
Gjest

mattemarkus skrev:
Gjest skrev:
mattemarkus skrev:
NTNU er planen ja. Ligger godt an med snitt så langt, så får vi se hvordan det går i VG3!

kult! Har også vurdert UIO som kanskje er sterke internasjonalt, men tror det blir NTNU
Hvilken linje har du tenkt å søke på? :D

informatikk :)
daf

hva får dere i snitt
Gjest

Gjest skrev:Indøk på ntnu. Burde være grei skuring med 62 poeng.
Høres ut som du glir fint inn der sosialt også.
tldr

Gjest skrev:
Gjest skrev:Indøk på ntnu. Burde være grei skuring med 62 poeng.
Høres ut som du glir fint inn der sosialt også.
Hahahhaah :lol:
Svar