VGS-uni

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

stensrud
Descartes
Descartes
Innlegg: 438
Registrert: 08/11-2014 21:13
Sted: Cambridge

mattemarkus skrev: Cambridge er utrolig kult! Er det ren matematikklinje? Hva er planene videre?
Det er undervisning i teoretisk fysikk og statistikk det første året, men utenom det så kan man velge kun ren matematikk - og det er jeg glad for. Planen er å forske etterhvert, og det er såpass langt fram i tid at jeg ikke har mer konkrete planer :)
Gjest

stensrud skrev:
mattemarkus skrev: Cambridge er utrolig kult! Er det ren matematikklinje? Hva er planene videre?
Det er undervisning i teoretisk fysikk og statistikk det første året, men utenom det så kan man velge kun ren matematikk - og det er jeg glad for. Planen er å forske etterhvert, og det er såpass langt fram i tid at jeg ikke har mer konkrete planer :)

credz for å få 7'er i Math HL og further mathematics!
stensrud
Descartes
Descartes
Innlegg: 438
Registrert: 08/11-2014 21:13
Sted: Cambridge

Gjest skrev: credz for å få 7'er i Math HL og further mathematics!
Øh... Credz for 5 i snitt fra vanlig norsk vgs? Joda, takker :D
Gjest

stensrud skrev:
Gjest skrev: credz for å få 7'er i Math HL og further mathematics!
Øh... Credz for 5 i snitt fra vanlig norsk vgs? Joda, takker :D

Hva?

Trodde at man måtte belage seg på nærmest 6 i snitt på norsk VGS + å ha gått IB og tatt Math HL og fått 7?

Opptakskravene er vel bare én liten del av opptaket?

Vant du abel eller noe siden du fikk 5 i snitt og kom inn på cambridge? :lol: credz ska du ha uansett!
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

stensrud skrev:
mattemarkus skrev: Cambridge er utrolig kult! Er det ren matematikklinje? Hva er planene videre?
Det er undervisning i teoretisk fysikk og statistikk det første året, men utenom det så kan man velge kun ren matematikk - og det er jeg glad for. Planen er å forske etterhvert, og det er såpass langt fram i tid at jeg ikke har mer konkrete planer :)
Jeg tenker å gå teoretisk fysikk selv. Skal søke til våren. Tenker NTNU i første omgang. Fant ut at fysikk gir meg mine tre favoritting; fysikk, matte og programmering. Har selv også lyst å forske etter endt utdanning. Du må ha virkelig lykke til på Cambridge! Måtte du ha en fantastisk tid der.
stensrud
Descartes
Descartes
Innlegg: 438
Registrert: 08/11-2014 21:13
Sted: Cambridge

Gjest skrev: Hva?

Trodde at man måtte belage seg på nærmest 6 i snitt på norsk VGS + å ha gått IB og tatt Math HL og fått 7?

Opptakskravene er vel bare én liten del av opptaket?

Vant du abel eller noe siden du fikk 5 i snitt og kom inn på cambridge? :lol: credz ska du ha uansett!
Jeg hadde en andreplass i Abelkonkurransen og en hedersomtale fra IMO da jeg søkte. Vet ikke hvor mye de bryr seg om karakterer generelt, men jeg har hørt om andre som har fått krav om 5.25 og 5.4 fra vanlig vgs, og tilnærmet full poengsum fra IB-linje; det varierer nok litt. Sikkert vanskelig for dem å sammenligne utenlandsk skolegang med britisk på en god måte, så det er nok derfor de bryr seg mer om ting som intervuer og andre aktiviteter som realfagskonkurranser.

mattemarkus skrev: Jeg tenker å gå teoretisk fysikk selv. Skal søke til våren. Tenker NTNU i første omgang. Fant ut at fysikk gir meg mine tre favoritting; fysikk, matte og programmering. Har selv også lyst å forske etter endt utdanning. Du må ha virkelig lykke til på Cambridge! Måtte du ha en fantastisk tid der.
Det hørtes ut som en perfekt kombinasjon i ditt tilfelle - du får ha lykke til.
Gjest

noen som har søkt medisin her?
Lurer på om jeg kommer inn med 61.5 poeng på NTNU ....
Svar