Abelkonkurransen runde 2

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Bare meg det gikk skikkelig dårlig for?

Syntes den var mye vanskeligere enn den har vært tidligere år.. Får maks 30 poeng e.l
Gjest

Jeg synes også den var mye vanskeligere enn forrige gang. Måtte gamble litt på noen av spørsmålene, så hvis jeg er heldig får jeg kanskje 60 eller 70 poeng. Fikk 60 poeng på forrige abel men da hadde jeg ikke øvd like mye som til denne. Noen som vet når resultatene blir lagt ut?
Gjest

Du er nok ikke den eneste som fikk 30 nei... Og jeg som hadde håpet på finaleplass... :?
Gjest

ja, det var nok vanskeligere i år enn i fjor i alle fall... får nok 60 eller noe...
Matematikkk
Cayley
Cayley
Innlegg: 88
Registrert: 21/07-2004 22:01
Sted: Trondheim

Hvor mye ble det tilsammen etter 1. og 2. runde då? Hva vil grensen vere til finalen? 140?
Gjest

Matematikkk skrev:Hvor mye ble det tilsammen etter 1. og 2. runde då? Hva vil grensen vere til finalen? 140?
Noen som vet når det samla resultatet bruker å være klart? Hva grensen for å komme til finalen er?
shf123
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 30
Registrert: 10/01-2006 17:11

hvilke type matteoppgaver er det i abelkonkuransen? går oppgavene innenfor pensum?
Gjest

shf123 skrev:hvilke type matteoppgaver er det i abelkonkuransen? går oppgavene innenfor pensum?
Stort sett er det snakk om oppgaver du kan løse ved hjelp av ungdommsskole-/grunnkurspensum. Som for eksempel pytagoras, kvadratsetningene, ligninger og vanlig algebra. Det du trenger ut over dette er litt anlegg for matte og et åpent sinn til å kunne tenke litt "annerledes", for oppgavene er som regel ikke lagt opp på samme måte som vanlige "pensumoppgaver". Eller er det mange oppgave å finne på www.abelkonkurransen.no :wink:
Svar