Hjelp med geogebra, KJAPT! Eksamen i morgen

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Maggi

I løsnigsforslaget til R1 høsten 2015 oppgave 4 c) Link: http://matematikk.net/side/R1_2015_h%C3 ... 3%98SNING

CAS punkt to skriver de inn (g(t)-g(s))/(t-s) , og (a*s + a*t +b + s^2 +s*t +t^2) kommer opp som svar, men jeg får bare opp (g(t)-g(s))/(t-s) som svar

Hva skal jeg gjøre for å få opp samme svar som i fasiten?
Eclipse
Cantor
Cantor
Innlegg: 138
Registrert: 19/01-2014 20:00

Har du definert g(x) riktig? Har du eventuelt bilde av det du har gjort i CAS, blir enklere å se...
Maggi

Eclipse skrev:Har du definert g(x) riktig? Har du eventuelt bilde av det du har gjort i CAS, blir enklere å se...
Bilde
Maggi

Maggi skrev:
Eclipse skrev:Har du definert g(x) riktig? Har du eventuelt bilde av det du har gjort i CAS, blir enklere å se...
Bilde
Maggi

Maggi skrev:
Maggi skrev:
Eclipse skrev:Har du definert g(x) riktig? Har du eventuelt bilde av det du har gjort i CAS, blir enklere å se...
Bilde
Ser ikke ut til at jeg klarer å dele bildet?

Bilde
Maggi

Eclipse skrev:Har du definert g(x) riktig? Har du eventuelt bilde av det du har gjort i CAS, blir enklere å se...

Ser nå at jeg manglet : foran =

Problem løst
Svar