s1 heldagsprøve?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

hellpp!

Hei, jeg lurte på om det er noen som har tatt årsprøven, terminprøven for s1 til i år?

Eller noen ideer om hva som sikkert kommer? Jeg tror alle s1 folk skal ha den sammen den 26.april! :D
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

hellpp! skrev:noen?

Mange spørsmål om terminprøver for tiden.. Hvorfor ikke bare øve på gamle eksamener? Disse ligger som regel et hakk ovenfor terminprøvene.

Hvis du f.eks. gir 4 eksamener og klarer oppgavene, vil jeg si at du er KLAR!


Forresten: Det er ingen felles dato for terminrprøver i landet. Dette bestemmet individuelt av skolene. Jeg kan muligens prøve å skaffe årsprøven noen i klassen min hadde på mandag. Men kan ikke love noe
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
hellpp!

Oi, neimenn det var snilt! :O

Jeg har gjort 3 eksamener allerede, men det hadde vært ganske greit med prøven da ..

Tusen takk forresten!
lysbringer
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 10/01-2016 21:22

???
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

lysbringer skrev:???
Sa at jeg ikke kunne love noe :o .

- Har ikke snakt med de enda. Kan se om jeg får til noe i morgen eller noe i den duren.



Kan jo regne på terminprøve fra NDLA som er annerledes fra eksamener:

http://ndla.no/sites/default/files/s1_t ... n_2014.pdf
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
lysbringer
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 10/01-2016 21:22

takk takk!

Beklager for at jeg stresser, men jeg har heldagsprøven på tirsdag :?

Men takk for linken ! :)
hellpp!

Drezky skrev:
lysbringer skrev:???
Sa at jeg ikke kunne love noe :o .

- Har ikke snakt med de enda. Kan se om jeg får til noe i morgen eller noe i den duren.



Kan jo regne på terminprøve fra NDLA som er annerledes fra eksamener:

http://ndla.no/sites/default/files/s1_t ... n_2014.pdf

"Så ble det noe av det ? :) "
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Hadde han hatt den, så hadde han nok lagt den ut. Patience is key.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
hellpp!

Dolandyret skrev:Hadde han hatt den, så hadde han nok lagt den ut. Patience is key.

sant nok!

kan noen hjelpe meg med denne oppgaven? bare a, litt komisk at jeg får til resten....

Bilde
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

$\frac 58$?
hellpp!

Fysikkmann97 skrev:$\frac 58$?
Å herre gud, nå følte jeg meg dum!

Tusentak hahahha.
hellpp!

Fysikkmann97 skrev:$\frac 58$?

Kunne du ha hjulpet meg med denne og, jeg greier ikke å finne topp og bunnpunktet..



Bilde
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Deriver og lag fortegnslinje.

[tex]f'(x)=-\frac19(x)[/tex] som gir: at x stiger for negative x-verdier frem til 0, og synker for positive x-verdier. Da har vi et toppunkt i: [tex](0,f(0))[/tex].

Denne funksjonen har ingen bunnpunkter.
Sist redigert av Dolandyret den 25/04-2016 20:05, redigert 1 gang totalt.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Du har formel for areal av firkant $A = bredde * lengde$. Du har klart å uttrykke lengden som 2x, samt har du bredden som er f(x). Ganger du sammen de to faktorene har du gjort a.For å gjøre b må du løse likningen $f'(x) = 0$ vil du forhåpentligvis klare resten selv.
Svar