Ranking matematikk.net

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Nebuchadnezzar skrev: Når det er sagt burde nok Vaktmester klare å gjøre rangeringen lettere tilgjengelig for vanlige brukere. Å måtte grave opp gamle tråder for å finne gjeldende rangeringsliste burde ikke være nødvendig ;)
Jeg er helt enig i at det burde være mulig, men som vanlig kan jeg ikke love så mye annet enn at jeg skal ha det i bakhodet. Tenker vel også at det er en god del ting som kan gjøre nettstedet mere pedagogisk, og rangeringene er vel en litt sær detalj som det kanskje er litt gøy for brukerne å oppdage av seg selv etter hvert. (det er i alle fall min unnskyldning for å ikke gjøre noe :-)
Gjest

Vaktmester skrev:
Nebuchadnezzar skrev: Når det er sagt burde nok Vaktmester klare å gjøre rangeringen lettere tilgjengelig for vanlige brukere. Å måtte grave opp gamle tråder for å finne gjeldende rangeringsliste burde ikke være nødvendig ;)
Jeg er helt enig i at det burde være mulig, men som vanlig kan jeg ikke love så mye annet enn at jeg skal ha det i bakhodet. Tenker vel også at det er en god del ting som kan gjøre nettstedet mere pedagogisk, og rangeringene er vel en litt sær detalj som det kanskje er litt gøy for brukerne å oppdage av seg selv etter hvert. (det er i alle fall min unnskyldning for å ikke gjøre noe :-)
blir det ikke noen guruer? :/
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Gjest skrev:blir det ikke noen guruer? :/
joa, dersom det kommer nominasjonen fra moderatorene.
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jeg nominerer Brahmagupta, zell og Kjemikern. Alle har vist overveldende kunnskap i sine besvarelser, og fortjener klapp på skuldra for konsekvent utdypende svar.

Det finnes selvfølgelig andre gode kandidater, og jeg har helt sikkert glemt noen nå i farta. Det er mest grunnet min egen distré natur, så ingen burde ta det personlig!
Bilde
Gjest

Guruer løser ikke det opprinnelige problemet; ting blir jo bare mer usystrmatisk her..
Guruer. Maskinmestre, moderatorer ....

Hva skiller f.eks en guru fra en maskinmester?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Hei!
Ikke at det jeg sier egentlig har noe å si, siden det har blitt sagt at moderatorene skal "stemme", så føler jeg at jeg må ytre meg uansett, fordi det bare er sånn jeg er :oops:
Synes "guru-systemet" høres veldig interessant ut, og to personer jeg mener hadde passet godt som dette er Brahmagupta og Kjemikern. Besvarelsene jeg ser de poster er veldig gode og forklarende, og de tilfører mye god kunnskap til forumet :)
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

Jeg er enig i det som har blitt sagt. Brahmagupta, Kjemikern og zell er tre selvskrevne kandidater som guruer.

Når det gjelder Maskinmester, så er det vel ingen aktive brukere som har denne statusen mer.
Gjest

Dolandyret skrev:Hei!
Ikke at det jeg sier egentlig har noe å si, siden det har blitt sagt at moderatorene skal "stemme", så føler jeg at jeg må ytre meg uansett, fordi det bare er sånn jeg er :oops:
Synes "guru-systemet" høres veldig interessant ut, og to personer jeg mener hadde passet godt som dette er Brahmagupta og Kjemikern. Besvarelsene jeg ser de poster er veldig gode og forklarende, og de tilfører mye god kunnskap til forumet :)
Ja det er jo åpenbart at nivået på de aktuelle personene er hevet langt over ditt, fysikkmann97, drezky, stensrud, steinvikteam,stringselings, zell, johan nes,hallapaadeg og mange flere sitt. Eller kanskje det ikke er så åpenbart likevel? Kan ikke du eller noen av de andre i denne tråden hjelpe meg med å bestemme hvilke av disse som ikke fortjener guru rank fordi kvaliteten på innleggene deres ikke er gode nok.
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Til gjestebrukere: Hvis dere ønsker å være med på å gi deres to cents om forumets velstand, vær vennlig og lag dere en konto. Deres ytringer er viktige, men det blir vanskelig å forholde seg til når vi ikke ser forskjell på dere.

En annen ting er at det er lett å få inntrykk av at man egentlig ikke føler SÅ sterkt for hva som skjer, når man ikke tar seg bryderiet med å lage en brukerkonto.
Bilde
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

plutarco skrev:Jeg er enig i det som har blitt sagt. Brahmagupta, Kjemikern og zell er tre selvskrevne kandidater som guruer.
Når det gjelder Maskinmester, så er det vel ingen aktive brukere som har denne statusen mer.
Enig.
Maskinmestere er/var vel de som representerte NM i brøk, og vant...
Korriger og supplere meg gjerne!
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Gjest

Aleks855 skrev:Til gjestebrukere: Hvis dere ønsker å være med på å gi deres to cents om forumets velstand, vær vennlig og lag dere en konto. Deres ytringer er viktige, men det blir vanskelig å forholde seg til når vi ikke ser forskjell på dere.

En annen ting er at det er lett å få inntrykk av at man egentlig ikke føler SÅ sterkt for hva som skjer, når man ikke tar seg bryderiet med å lage en brukerkonto.
Det er nå din mening, men la gå. Med unntak av denne posten består 90% av alle innlegg fra samme person (utenom trådstartere). Jeg skal lage meg en bruker om jeg har mer å tilføye.
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Gjest skrev:
Dolandyret skrev:Hei!
Ikke at det jeg sier egentlig har noe å si, siden det har blitt sagt at moderatorene skal "stemme", så føler jeg at jeg må ytre meg uansett, fordi det bare er sånn jeg er :oops:
Synes "guru-systemet" høres veldig interessant ut, og to personer jeg mener hadde passet godt som dette er Brahmagupta og Kjemikern. Besvarelsene jeg ser de poster er veldig gode og forklarende, og de tilfører mye god kunnskap til forumet :)
Ja det er jo åpenbart at nivået på de aktuelle personene er hevet langt over ditt, fysikkmann97, drezky, stensrud, steinvikteam,stringselings, zell, johan nes,hallapaadeg og mange flere sitt. Eller kanskje det ikke er så åpenbart likevel? Kan ikke du eller noen av de andre i denne tråden hjelpe meg med å bestemme hvilke av disse som ikke fortjener guru rank fordi kvaliteten på innleggene deres ikke er gode nok.
Joda, du sier noe der, men det er vel derfor guruene bestemmes ut fra en demokratisk avstemning? Om mange oppfatter de samme enkeltpersonene som flinke/behjelpelige vil de stemme på de, og de vil få guru-tittelen. Ved mange stemmer ser en til slutt hvem som stikker seg ut, de som får en del flere stemmer enn andre, og det burde da være disse som får tittelen.
Grunnen til at jeg nevnte Kjemikern og Brahmagupta er fordi det er disse to sine innlegg som har gjort størst inntrykk på meg, og som jeg husker best/har lært mest av. Sier ikke at de andre inne her er mindre flinke, men det er bare de jeg har lagt mest merke til. Det er klart at de du har listet opp også er veldig flinke og behjelpelige, men hele valgprosessen er og forblir veldig subjektiv, og da blir folk bare nødt til å velge seg ut de de mener har gjort størst inntrykk.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Gjest

Det kommer til å ødelegge hele felleskapet med nye titler. Sjalusi sprer seg fort.................Da vil vi kanskje miste noen av de aktive brukerne våre ettersom de tror at de ikke blir satt pris på fordi ikke fikk tildelt en fancy tittel..
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Det skjer ikke. Hvis noen kommer med en lidenskap for matematikk, og drar fordi de ikke fikk en tittel, så er det noe annet som er galt.

Slutt med dramatikken.
Bilde
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Gjest skrev:Det kommer til å ødelegge hele felleskapet med nye titler. Sjalusi sprer seg fort.................Da vil vi kanskje miste noen av de aktive brukerne våre ettersom de tror at de ikke blir satt pris på fordi ikke fikk tildelt en fancy tittel..
Om de ikke skjønner at de blir satt pris på og forlater forumet pga. sjalusi så får de bare gjøre det. Trives dårlig rundt barnslige folk uansett. Ville ikke det samme skje om vi fikk enda en moderator her på forumet?
Ser hva du mener og hvor du vil, men slik er det jo med alt. Om de blir sjalu på at noen får guru-tittelen så får de bare gjøre en enda bedre innsats på forumet, så får de uttelling for det til slutt.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Svar