Ranking matematikk.net

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Jaja, det går ikke utover meg. Men muligens skjebnen av matematikk..nett
Jeg bare sier at hvorfor ikke hele forumet stemmer ? Ha en tråd der folk sier sine meninger/ eller en plass der de kan stemme på folk. Problemet blir jo at folk kan stemme flere ganger, men kanskje det går ann å ha en funksjon slik at du bare kan stemme en gang? Hvis en person får unormalt mye stemmer og det ser litt kryptisk ut med tanke på hans innlegg, kan man etterforske litt mer....

Poenget er at det er mange som fortjener en klapp på skulderen og når 3 utvalgte personer blir tidelt en tittel som takk fra øverste hold, skaper det bare disputt om resten av brukerne på nettsiden..............
Dette blir bare feil..
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Så langt er det bare du som har klaget.

Som sagt, hvis folk kommer hit med en lidenskap for matematikk, men drar fordi de ikke fikk en tittel, så har ikke forumet lidd av den grunn.
Bilde
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Da ble Kjemikern første nye Guru på forumet på noen år. Grattis :-)
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Vaktmester skrev:Da ble Kjemikern første nye Guru på forumet på noen år. Grattis :-)
Da er også rangeringen til Zell blitt oppgradert. Vel fortjent, selvsagt :-)
Gjest

Triste saker dette... Felleskapet er svekket. Venter på at noen gjør opprør.
Det blir vel maks 3 nye guruer? Synes man burde begrense inntaket - 3 stk per halv år?
Gjest

Gjest skrev:Triste saker dette... Felleskapet er svekket. Venter på at noen gjør opprør.
Det blir vel maks 3 nye guruer? Synes man burde begrense inntaket - 3 stk per halv år?
Lurer på om vi alt har funnet den første som er sjalu? Hvis du også vil bli guru tror jeg det er bedre om du lager deg en bruker og hjelper folk med matten enn å klage på at andre får rangen.
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

Gjest skrev:Jaja, det går ikke utover meg. Men muligens skjebnen av matematikk..nett
Jeg bare sier at hvorfor ikke hele forumet stemmer ? Ha en tråd der folk sier sine meninger/ eller en plass der de kan stemme på folk. Problemet blir jo at folk kan stemme flere ganger, men kanskje det går ann å ha en funksjon slik at du bare kan stemme en gang? Hvis en person får unormalt mye stemmer og det ser litt kryptisk ut med tanke på hans innlegg, kan man etterforske litt mer....

Poenget er at det er mange som fortjener en klapp på skulderen og når 3 utvalgte personer blir tidelt en tittel som takk fra øverste hold, skaper det bare disputt om resten av brukerne på nettsiden..............
Dette blir bare feil..
Jeg ser jo nå at jeg undervurderte enkeltes bunnløse sjalusi og smålighet da jeg foreslo guruer. Kanskje typisk norsk å være redd for å anerkjenne enkelpersoner...?
Fredsmeglerane

Om det er mulig å spørre:

Hvem i all verden er Zell?

Jeg kan ikke husket å ha sett han/hun skrive noe før.
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Fredsmeglerane skrev:Om det er mulig å spørre:

Hvem i all verden er Zell?

Jeg kan ikke husket å ha sett han/hun skrive noe før.
Var nok mer aktiv før. Rundt 1600 innlegg.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Gjest skrev:Triste saker dette... Felleskapet er svekket. Venter på at noen gjør opprør.
Det blir vel maks 3 nye guruer? Synes man burde begrense inntaket - 3 stk per halv år?
Rart at de som har blitt frarøvd tittelen ikke klager, men en vilkårlig anonym gjest hever sverdet.

Vanskelig å tro at en som ikke en gang har giddet å lage en konto, er så opprørt over forumets mørke fremtid under Vaktmesters egoistiske tyranni.
Bilde
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

Til dels enig med gjest her; hvordan løser egentlig innføringen av guruer det opprinnelige problemet som var rot i hierkiet på matematikk.net?
Vennligst korriger meg om jeg tar feil nå..
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Problemet var ikke et rot i hierarkiet, det var bare litt letthjertet disputt over hvilke matematikere som burde ligge høyest på lista.

Ideen med guruer var bare å innføre en måte å gi en spesiell tittel til noen, uten at hele gjengen trenger å være moderatorer.
Bilde
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Drezky skrev:Til dels enig med gjest her; hvordan løser egentlig innføringen av guruer det opprinnelige problemet som var rot i hierkiet på matematikk.net?
Vennligst korriger meg om jeg tar feil nå..
Wittgenstein sa en gang at målet med utdanning er å lære å ta alvorlige ting alvorlig. Rankingsystemet her på forumet er ikke en av de tingene som bør tas alvorlig.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Ok. Litt alvorlig, men ikke for alvorlig. :-)
Gjest

Det er greit at han andre gjesten kanskje er noe mer dramatisk enn nødvendig, men du burde ikke latterliggjøre og feie meningen hans av banen av den grunn. Han bringer opp et viktig poeng som jeg så langt ikke har sett noe godt svar på.
Du burde heller ikke sette alle gjester i en "dont care" bås bare fordi man ikke gidder lage bruker. Selv om man ikke er veldig aktiv, verdsetter anonymiteten eller av andre grunnen ikke ønsker å ha profil burde meningene bli møtt med samme respekt og aktelse som om de kom fra deg en moderator. Meningene dine er nok ikke mer verdt bare fordi du har bruker, og man kan jo argumentere for at majoriteten av brukerne på dette forumet (eller de forumet hjelper mest) ironisk nok ikke har bruker.
Svar