R1 eksamen

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
matt2015

Er det noen som vet om når R1 eksamen er i høst og er det mulig å bestå r1 på en måned.
Bio-Berit (geni)

matt2015 skrev:Er det noen som vet om når R1 eksamen er i høst og er det mulig å bestå r1 på en måned.
http://www.udir.no/globalassets/filer/v ... en_vgo.pdf

I følge den planen der, er eksamen 26.november på en torsdag.

Og det kan bli vanskelig å bestå på en måned, spesielt hvis du ikke har nok matematikk-grunnlag fra før (her vet jeg ikke hvor mye matematikk-kunnskap du har). Det kan muligens framstå uoverkommelig, og det eneste rådet jeg egentlig kan gi er at du bør begynne så fort som mulig med forberedelsene fremfor å utsette det til det er en måned igjen.
matt2015

Bio-Berit (geni) skrev:
matt2015 skrev:Er det noen som vet om når R1 eksamen er i høst og er det mulig å bestå r1 på en måned.
http://www.udir.no/globalassets/filer/v ... en_vgo.pdf

I følge den planen der, er eksamen 26.november på en torsdag.

Og det kan bli vanskelig å bestå på en måned, spesielt hvis du ikke har nok matematikk-grunnlag fra før (her vet jeg ikke hvor mye matematikk-kunnskap du har). Det kan muligens framstå uoverkommelig, og det eneste rådet jeg egentlig kan gi er at du bør begynne så fort som mulig med forberedelsene fremfor å utsette det til det er en måned igjen.
Driver med 1t nå, så skal prøve å bli ferdig 15 september. Etter det hadde jeg tenkt å begynne med R1. Er det mulig å klare eksamen da.
Bio-Berit (geni)

matt2015 skrev:
Bio-Berit (geni) skrev:
matt2015 skrev:Er det noen som vet om når R1 eksamen er i høst og er det mulig å bestå r1 på en måned.
http://www.udir.no/globalassets/filer/v ... en_vgo.pdf

I følge den planen der, er eksamen 26.november på en torsdag.

Og det kan bli vanskelig å bestå på en måned, spesielt hvis du ikke har nok matematikk-grunnlag fra før (her vet jeg ikke hvor mye matematikk-kunnskap du har). Det kan muligens framstå uoverkommelig, og det eneste rådet jeg egentlig kan gi er at du bør begynne så fort som mulig med forberedelsene fremfor å utsette det til det er en måned igjen.
Driver med 1t nå, så skal prøve å bli ferdig 15 september. Etter det hadde jeg tenkt å begynne med R1. Er det mulig å klare eksamen da.
Det bør være mulig da ja, men du må selvsagt jobbe hardt. Være innstilt på mange timer per arbeid per dag. Hvis du ser på Sinus-boken, er det totalt 66 del-kapitler eller noe sånt. Hvis du klarer et delkapittel per dag, bør du klare det innenfor tiden og fortsatt ha 6 dager til gode til repetisjon før eksamen. Jeg vil anbefale deg å gjøre kanskje to delkapitler per dag og 2-3 timer per kapittel. Dette bør gå bra hvis du klarer tempoet.
matt2015

Det bør være mulig da ja, men du må selvsagt jobbe hardt. Være innstilt på mange timer per arbeid per dag. Hvis du ser på Sinus-boken, er det totalt 66 del-kapitler eller noe sånt. Hvis du klarer et delkapittel per dag, bør du klare det innenfor tiden og fortsatt ha 6 dager til gode til repetisjon før eksamen. Jeg vil anbefale deg å gjøre kanskje to delkapitler per dag og 2-3 timer per kapittel. Dette bør gå bra hvis du klarer tempoet.[/quote]

Ja, jeg er innstilt på jobbe hardt hver dag. Hadde tenkt å jobbe minst fem timer hver dag og fem delkapitler(er det for mye). Håper det går bra.
Svar