R2 skriftlig eksamen våren 2015.

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Realfags student

Hei!

Jeg fikk karakteren 1 på skriftlig R2 eksamen våren 2015. Mange andre som strøk på denne? Hva syntes dere om sensur, mengde og vanskelighetsgrad?
Realfagsstudent

Fikk dere til CAS oppgavene?
ThomasSkas
Galois
Galois
Innlegg: 598
Registrert: 09/10-2012 18:26

Det er veldig synd at du fikk 1, det er noe jeg ikke unner noen av mine medelever på VGS. Spesielt på eksamener.
Men når det gjelder CAS, så klarte jeg alle oppgavene. To uker før eksamen var jeg ikke i stand til å løse den typen oppgaver som var, selv om jeg hadde grei kunnskap i TI og Geogebra, men før eksamen så brukte jeg fasitene til NDLA til hver eksamensoppgave, og der løste de mange del 2 oppgaver i CAS i Geogebra, noe som var VELDIG god hjelp for sånne som meg som trengte ekstra undervisning og kompetanse der. :)
I tillegg, hjalp faktisk den eksempeloppgaven også. Men jeg kan ikke akkurat si at CAS er min favoritt uansett.
Realfagsstudent

ThomasSkas skrev:Det er veldig synd at du fikk 1, det er noe jeg ikke unner noen av mine medelever på VGS. Spesielt på eksamener.
Men når det gjelder CAS, så klarte jeg alle oppgavene. To uker før eksamen var jeg ikke i stand til å løse den typen oppgaver som var, selv om jeg hadde grei kunnskap i TI og Geogebra, men før eksamen så brukte jeg fasitene til NDLA til hver eksamensoppgave, og der løste de mange del 2 oppgaver i CAS i Geogebra, noe som var VELDIG god hjelp for sånne som meg som trengte ekstra undervisning og kompetanse der. :)
I tillegg, hjalp faktisk den eksempeloppgaven også. Men jeg kan ikke akkurat si at CAS er min favoritt uansett.
Ja, er ekstremt kjipt :-( .. må vente et år på å få studere videre :-/ Var litt uventet også.. Har 4 i standpunkt i både R1 og R2, så trodde jeg skulle bestå vertfall :-)
Realfagsstudent

Noen som vet hva landsgjennomsnittet på denne eksamen var?
ThomasSkas
Galois
Galois
Innlegg: 598
Registrert: 09/10-2012 18:26

Realfagsstudent skrev:Noen som vet hva landsgjennomsnittet på denne eksamen var?
Usikker, det kommer nok etter en stund. Men i forhåndssensuren var gjennomsnittet på 3.7 basert på 1700 og noe besvarelser, tror jeg.
Hvordan klarte du å falle ned fra 4 til 1?? Det må vel ha vært en del kjent stoff for deg ettersom en med 4 i standpunkt har betraktelig mye mer kjennskap enn en med 1?
Realfagsstudent

ThomasSkas skrev:
Realfagsstudent skrev:Noen som vet hva landsgjennomsnittet på denne eksamen var?
Usikker, det kommer nok etter en stund. Men i forhåndssensuren var gjennomsnittet på 3.7 basert på 1700 og noe besvarelser, tror jeg.
Hvordan klarte du å falle ned fra 4 til 1?? Det må vel ha vært en del kjent stoff for deg ettersom en med 4 i standpunkt har betraktelig mye mer kjennskap enn en med 1?
Okei, skjønner! :-) Noen ved din skole som strøyk? Nei, skjønner ikke hvordan jeg klarte det.. mye kjent stoff, bortsett fra CAS. Må være jeg som har hatt en svært dårlig dag... er veldig interessert i matematikk, og jobber jevnt og trutt med faget :-)
ThomasSkas
Galois
Galois
Innlegg: 598
Registrert: 09/10-2012 18:26

Realfagsstudent skrev:
ThomasSkas skrev:
Realfagsstudent skrev:Noen som vet hva landsgjennomsnittet på denne eksamen var?
Usikker, det kommer nok etter en stund. Men i forhåndssensuren var gjennomsnittet på 3.7 basert på 1700 og noe besvarelser, tror jeg.
Hvordan klarte du å falle ned fra 4 til 1?? Det må vel ha vært en del kjent stoff for deg ettersom en med 4 i standpunkt har betraktelig mye mer kjennskap enn en med 1?
Okei, skjønner! :-) Noen ved din skole som strøyk? Nei, skjønner ikke hvordan jeg klarte det.. mye kjent stoff, bortsett fra CAS. Må være jeg som har hatt en svært dårlig dag... er veldig interessert i matematikk, og jobber jevnt og trutt med faget :-)
Ja, dette med å ha en dårlig dag er noe alle utsettes for en eller gang, eksamen/prøver/innleveringer osv. Sånn er det dessverre. Mange ting spiller inn på det.
Vi har ikke fått igjen resultatene ennå, mener det er mandag de sa at det skal være klart på vår skole. Men det er nok noen som har strøket hos oss, selv om vi var 14 fra VG 3 som var oppe i R2 skriftlig.
Realfagsstudent

Usikker, det kommer nok etter en stund. Men i forhåndssensuren var gjennomsnittet på 3.7 basert på 1700 og noe besvarelser, tror jeg.
Hvordan klarte du å falle ned fra 4 til 1?? Det må vel ha vært en del kjent stoff for deg ettersom en med 4 i standpunkt har betraktelig mye mer kjennskap enn en med 1?[/quote]

Okei, skjønner! :-) Noen ved din skole som strøyk? Nei, skjønner ikke hvordan jeg klarte det.. mye kjent stoff, bortsett fra CAS. Må være jeg som har hatt en svært dårlig dag... er veldig interessert i matematikk, og jobber jevnt og trutt med faget :-)[/quote]
Ja, dette med å ha en dårlig dag er noe alle utsettes for en eller gang, eksamen/prøver/innleveringer osv. Sånn er det dessverre. Mange ting spiller inn på det.
Vi har ikke fått igjen resultatene ennå, mener det er mandag de sa at det skal være klart på vår skole. Men det er nok noen som har strøket hos oss, selv om vi var 14 fra VG 3 som var oppe i R2 skriftlig.[/quote]

Ja, desverre :-( .. Har klaget på karakteren, men har liten tro på medhold på klagen :-/ Åja, dere har ikke fått karakteren enda? :-0 Vi var bare 2 + 1 privatist oppe i skriftlig R2 :-)
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Realfags student skrev:Hei!

Jeg fikk karakteren 1 på skriftlig R2 eksamen våren 2015. Mange andre som strøk på denne? Hva syntes dere om sensur, mengde og vanskelighetsgrad?
Husk å klage på karakteren. Du har 10 dager på deg. Karakteren kan gå både opp og ned, men når du har fått 1 så har du ingenting å tape på å få en vudering til (med begrunnelse)
Realfagsstudent

Vaktmester skrev:
Realfags student skrev:Hei!

Jeg fikk karakteren 1 på skriftlig R2 eksamen våren 2015. Mange andre som strøk på denne? Hva syntes dere om sensur, mengde og vanskelighetsgrad?
Husk å klage på karakteren. Du har 10 dager på deg. Karakteren kan gå både opp og ned, men når du har fått 1 så har du ingenting å tape på å få en vudering til (med begrunnelse)
Klaget allerede dagen etter jeg fikk resultatet, Hehe :-) Så bare å vente å se nå. Håper det går opp til to.. Slik at jeg kan starte å studere, samtidig som jeg tar opp denne eksamen.
Svar