Ta opp Uni eksamen

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Mitt første år som student, og alt har ikke vært dans på roser. Med andre ord så har jeg slitt kraftig, både på grunn av dårlig arbeidsteknikk og lite arbeid med tidligere eksamen. Det har ført til at jeg sitter med 2B,1C og 3D. Jeg tenker å ta opp disse fagene, men er redd for å henge etter på de andre fagene. Eller jeg kan vel bruke ferien på å lese de fagene, og da ta to ekstra eksamen hvert semester. Synes dere at det lønner seg med å forberede fag?
pi-ra
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 173
Registrert: 15/11-2014 02:18

Hei!
Jeg er selv førsteårsstudent, og jeg vil absolutt anbefale deg å ta opp fag hvis du selv vet at du kan bedre.
Heller ingen dum idé å bruke ferien på å lese til eksamen. I første omgang bør du satse på å ta opp de fagene du kanskje scoret dårligst på eller som du med sikkerhet ved du kan bedre.
Du bør også, som du selv sier, satse på å jobbe med tidligere eksamensoppgaver. Hvis du vil få en dypere forståelse kan det også være en god idé å lese teorien nå som du har litt bedre tid.
Lykke til! :)
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

Gjest skrev:Mitt første år som student, og alt har ikke vært dans på roser. Med andre ord så har jeg slitt kraftig, både på grunn av dårlig arbeidsteknikk og lite arbeid med tidligere eksamen. Det har ført til at jeg sitter med 2B,1C og 3D. Jeg tenker å ta opp disse fagene, men er redd for å henge etter på de andre fagene. Eller jeg kan vel bruke ferien på å lese de fagene, og da ta to ekstra eksamen hvert semester. Synes dere at det lønner seg med å forberede fag?
Jeg ville nok i første omgang konsentrert meg om å ta opp de tre D´ene, da det naturligvis er mye mer å hente på disse enn på å ta opp en B (er du uheldig med slurvefeil eller at det er uvante oppgaver på eksamen skal det lite til for å vippe ned fra A til B, selv om du egentlig kan "alt" i pensum. B er dessuten en meget god karakter). I det lange løp tror jeg det er mer nyttig å konsentrere seg om de nye emnene enn å bruke altfor mye tid på gjentak.
Svar