Hva om mattelæreren retter feil på meg?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Engstelig Elev

Hei jeg skal snart ha matte-tentamen (vgs), og denne tentamen er veldig viktig for meg. Den avgjør karakteren min. Problemet mitt er at mattelæreren min gjør av og til litt rar slik at han får ikke fasitsvaret som står i boken, selvom alle de andre får det.
Når vi sier til han at han muligens har regnet feil, innrømmer han ikke. Så det ender opp med at vi får feil selvom det er riktig.

Så hva skjer hvis han tar meg for feil på matte-tentamen. Hva kan jeg gjøre?
Det nytter jo ikke å diskutere med han. Jeg har prøvd mange ganger og han klarer ikke å se oppgaven fra en annen synsvinkel.

Noen som kan gi meg noen råd?

Eller noen som kan hjelpe meg å lage fasiten til tentamen etter at jeg har fått den tilbake? Slik at jeg vet om jeg / læreren har regnet riktig. :(

Takk for alle svar.
Gjest

klag på læreren din til rektor eller noe
Gjest

Dersom du tror du har blitt rettet feil, hvorfor ikke få en annen mattelærer til å se på oppgaven...
Gjest

Skriv inn oppgavene her, ditt svar og læreren ditt sitt svar, så skal vi se... Jeg tviler vel egentlig på at læreren deres tar feil.
Nøørden
Noether
Noether
Innlegg: 45
Registrert: 07/12-2005 21:25
Sted: Anywhere near you
Kontakt:

Selvfølgelig må du ikke godta det! Alle kan jo ta feil en gang iblant, slev mattelærere. Personlig har jeg hatt mange opplevelser av den sorten skal jeg si deg. Hah! Jeg skal heie på deg hvis du tør å konfrontere ham/henne. :D
Jeg er nørd, hva så?
Svar