Jeg sitter med en oppgave innen geocaching. Og her må jeg løse en oppgave for å kunne finne frem til riktig koordinater hvor selve beholderen ligger.
Jeg har ca forstått hvordan oppgaven egentlig skal løses, men da jeg hadde svaret jeg trudde var riktig viste det seg å være feil. Er det noen som kan hjelpe meg litt? Fikk beskjed at jeg hadde riktig tankegang..
Tallene er som følger:
N 72° 11.011'
E 007° 73.106'
Det jeg vet er at første del blir
N58 ......
E007.....
Resten vet jeg ikke helt. Jeg har kommet meg frem til at det må nesten være åttetallssystemet da 72 der blir 58 bl.a...
Tenk på at en person har brukt tid og krefter på å lage oppgaven, og at mange har glede av å løse den. Etter min mening er det dårlig gjort å spoile opppgaven på denne måten! Alle bruker google for å komme i gang med oppgaver, men man venter jo ikke å finne løsningen direkte.
Tenk på at en person har brukt tid og krefter på å lage oppgaven, og at mange har glede av å løse den. Etter min mening er det dårlig gjort å spoile opppgaven på denne måten! Alle bruker google for å komme i gang med oppgaver, men man venter jo ikke å finne løsningen direkte.
Spoile oppgaven? Vedkommende ber om hjelp, og ikke om løsningsforslag.
Og dessuten er det ikke alle som googler oppgavene. Dersom man drar opp Google, så er man allerede ute etter å få hjelp til oppgaven, og da passer det utmerket å komme til et foruminnlegg der noen har fått hjelp til samme oppgave.
Ja, men hvis noen allerede googler oppgaven, så er det veldig sannsynlig at det er den pekepinnen de trenger for å komme seg videre. Å se at det dreier seg om åttetallssystemet betyr vel ikke at oppgaven er løst?