NM i brøk

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Gjest skrev:1.03 er 40 bedre enn mitt.
Jeg tror gladelig på at det er folk der ute som tar denne øvelsen på 20 sekunder og mindre enn det, men de er det svært få av. Ofte er det vel autistene eller andre spesielle folk som trumfer resten av oss i slike ting.
Jeg så på resultatlistene fra de siste års NM i brøk og der ligger første plass på omtrent 40 sek. Selv om det ikke er helt utrolig bra og sikkert mange som er bedre enn det vil jeg si at 4 sek pr. oppgave neimen ikke er dårlig.
45 sek er veldig bra dolan!

Hvis dere sliter med å trykke neste kan dere bruke tastaturet. trykk tab eller shift+tab for å navigere teller og nevner, og når dere har svaret kan dere trykke enter for å gå videre. Bruk også numpad så går det enda raskere
Gode tips. Skulle gjerne lært meg å bruke numpad, fordi jeg vet det er mer effektivt enn tallene på selve tastaturdelen, men jeg har aldri likt numpad >_>
Takk forresten :p Var på 4-5. forsøket, så har nok en del forbedringspotensiale.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

Dolandyret skrev:Hater brøk generelt, spesielt subtraksjon, men klarte den på 45,985s med 0 feil.
I blant vil den at jeg skal forkorte, og i blant vil den at jeg skal la være, så hender det står "feil", men når jeg sjekker med fasit så blir det jo riktig.
Det som er tidkrevende her er å måtte bruke tastaturet til å skrive, samt trykke "neste" for hver oppgave.

Tommel opp :D
Hvis dere sliter med å trykke neste kan dere bruke tastaturet. trykk tab eller shift+tab for å navigere teller og nevner, og når dere har svaret kan dere trykke enter for å gå videre. Bruk også numpad så går det enda raskere
Gjest offline
Takk for disse tipsene. Det er vel stengt tatt for seriøse brøkregnere :lol:
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Gjest

hvorfor kan vi ikke ha en avstemning over de hvem som ønsker Å delta i NM i brøkregning evt. interesse rundt det. Da kan sikkert vaktmester og gjengen ta intiativ.
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

Gjest skrev:hvorfor kan vi ikke ha en avstemning over de hvem som ønsker Å delta i NM i brøkregning evt. interesse rundt det. Da kan sikkert vaktmester og gjengen ta intiativ.
Jeg tror ikke det opprinnelige problemet var at entusiasmen manglet, men at det var så mange prosjekter dem hadde at NM i brøkregning ble rett og slett nedprioritert. :/
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Gjest

Drezky skrev:
Gjest skrev:hvorfor kan vi ikke ha en avstemning over de hvem som ønsker Å delta i NM i brøkregning evt. interesse rundt det. Da kan sikkert vaktmester og gjengen ta intiativ.
Jeg tror ikke det opprinnelige problemet var at entusiasmen manglet, men at det var så mange prosjekter dem hadde at NM i brøkregning ble rett og slett nedprioritert. :/
dette var trist :(
Jeg er sikker på at det kunne generert utrolig mye interesse, men da vaktmester har mange andre planer forstår jeg godt at det blir nedprioritert. Det er vel lov til å håpe
Flamsera

Hei , eg persa 31 sekund på lett under vanskelighetsgrad :D
Er dette bra pallmessig?
Gjest

Flamsera skrev:Hei , eg persa 31 sekund på lett under vanskelighetsgrad :D
Er dette bra pallmessig?
Har du noe bevis? I så fall var dette kjempebra. Tror du er klar for vanskeligste vanskelighetsgrad.
Gjest

Gjest skrev:
Flamsera skrev:Hei , eg persa 31 sekund på lett under vanskelighetsgrad :D
Er dette bra pallmessig?
Har du noe bevis? I så fall var dette kjempebra. Tror du er klar for vanskeligste vanskelighetsgrad.
hva slags bevis da?
Gjest

Prøv å printscreene resultatet og legg ved et bilde.
vgb
Noether
Noether
Innlegg: 42
Registrert: 29/11-2011 21:07

Gjennomførte nå på letteste vanskelighetgrad. Tiden 29,7 sekunder. Ble ikke lagret i resultatlistene selv om jeg logget inn, så tok skjermbilde.
Vedlegg
ScreenHunter_1130 Mar. 14 19.31.jpg
ScreenHunter_1130 Mar. 14 19.31.jpg (79.96 kiB) Vist 7363 ganger
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

vgb skrev:Gjennomførte nå på letteste vanskelighetgrad. Tiden 29,7 sekunder. Ble ikke lagret i resultatlistene selv om jeg logget inn, så tok skjermbilde.
Brøkninja :o
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Gjest

Vi er i tenkeboksen. Er noen av dere gode app utvikklere med lyst til å tjene noen titalls tusen? I så fall send meg en melding.
Mvh
KM
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Litt klønetne, men det er mitt innlegg over :oops: :oops:
Gjest

vgb skrev:Gjennomførte nå på letteste vanskelighetgrad. Tiden 29,7 sekunder. Ble ikke lagret i resultatlistene selv om jeg logget inn, så tok skjermbilde.
meget imponerende. Dette kan du være ordentlig stolt av å klare så raskt.
Her er mitt resultat:

Bilde
Selv er jeg nok litt bedre med paint enn i brøk.
Gjest

administrator skrev:Litt klønetne, men det er mitt innlegg over :oops: :oops:
Anbefaler deg å slette inlegget å legge inn et nytt med administrator taggen.
Uansett, har du lyst til å skissere ideen? Hva slags app er det snakk om?
Svar