NM i brøk

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Vgbb

Hei,

jeg registrerer at NM i brøk er utsatt, men finner ikke de nye datoene på forsiden. Er det noen som kan være behjelpelig og bistå meg med dette?
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Var det ikke våren 2014 det ble til?
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Det første vi gjorde var å flytte NM til våren, men så fikk vi kalde føtter der også og fjernet hele arrangementet fra førstesiden. Kenneth og jeg føler at vi mangler ressurser (tid) til å gjennomføre konkurransen på den måten vi ønsker akkurat nå. En annen ting er at sidene nå er mer stabile enn de var en periode - men vi ser at det er problematisk i perioder med høy belastning og det kommer det til å være under en finale i brøk-NM. Ettersom vi har begrensede (tids-)ressurser kommer vi til å prioritere å gjøre sidene raskere og mer stabile og å gjøre ferdig eksamensløsningene.

Vi får bare beklage til alle brøk-entusiaster der ute at det ikke ser ut som om det blir noe brøk-NM i år eller det nærmeste halvåret. Vi regner med å komme sterkere tilbake ved en senere anledning.
Vgbb

Okei, takk for svar :)

Ser frem til fremtidige brøkkonkurranser!
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Vgbb skrev:Okei, takk for svar :)

Ser frem til fremtidige brøkkonkurranser!
Bare hyggelig. Vi håper at vi skal få til at Brøk-NM blir en større greie enn det har vært de siste årene - men først må som sagt en del andre ting i orden. :-)
Tomatsaus
Cayley
Cayley
Innlegg: 57
Registrert: 04/02-2010 17:10

Blir det NM i brøk i år?
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Tomatsaus skrev:Blir det NM i brøk i år?
Tja. Den avgjørelsen er vel ikke tatt ennå - regner med at jeg og Kenneth får pratet om det etter at skolen starter og tar en avgjørelse i løpet av høsten.

Tør ikke si noe akkurat nå.
vgb
Noether
Noether
Innlegg: 42
Registrert: 29/11-2011 21:07

Regner med det er utelukket med NM nå?
Synd, hvis det er praktisk mulig håper jeg tradisjonen gjenopptas!
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Tror vi må klare å gjenopplive tradisjonen en gang - men ikke i år :-) Sorry.
Gjest

blir det NM i brøk i år da? :)
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

Gjest skrev:blir det NM i brøk i år da? :)
@vaktmester, dersom det er intiativ fra dere som bestemmer om denne konkurransen arrangeres har jeg et par ord:
Dette må dere få til! :D Høres artig ut
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Drezky skrev:@vaktmester, dersom det er intiativ fra dere som bestemmer om denne konkurransen arrangeres har jeg et par ord:
Dette må dere få til! :D Høres artig ut
Jeg digger entusiasmen til NM i brøk - entusiastene. NM i brøk var en institusjon over mange år som jeg skulle ønske vi kunne fortsatt med, men den er dessverre ramlet litt ned på listen over prosjekter vi ønsker å prioritere. Kenneth og jeg må ha tid og overskudd til å lage et skikkelig opplegg rundt konkurransen. Det vil si både en teknisk oppgradering av brøkmaskinen og organiseringen av konkurransen. Det har vi ikke følt at vi har hatt de senere årene, og da lar vi heller være. :-(

Sorry! Vi håper som vanlig på å komme sterkere tilbake. :-)
Gjest

Vaktmester skrev:
Drezky skrev:@vaktmester, dersom det er intiativ fra dere som bestemmer om denne konkurransen arrangeres har jeg et par ord:
Dette må dere få til! :D Høres artig ut
Jeg digger entusiasmen til NM i brøk - entusiastene. NM i brøk var en institusjon over mange år som jeg skulle ønske vi kunne fortsatt med, men den er dessverre ramlet litt ned på listen over prosjekter vi ønsker å prioritere. Kenneth og jeg må ha tid og overskudd til å lage et skikkelig opplegg rundt konkurransen. Det vil si både en teknisk oppgradering av brøkmaskinen og organiseringen av konkurransen. Det har vi ikke følt at vi har hatt de senere årene, og da lar vi heller være. :-(

Sorry! Vi håper som vanlig på å komme sterkere tilbake. :-)
Hvilke prosjekter er det dere holder på med for tiden?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Gjest skrev:Ja?
Hvorfor henge seg opp i det? Har de ikke tid, så har de ikke tid, og så greit er det.
Du kan jo arrangere NM i brøk selv? Vil tro det er temmelig tidkrevende :wink:
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Svar