Følgende oppgave har jeg fått utlevert. Finner ikke noe i pensum om dette så lurer på om det er noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg? Jeg vil gjerne ha fremgangsmetode også
På forhånd takk
For one day, the offset from mean water level in meters due to tide can be approximated by
h= Acos(wt+p) 0<_t<24
where t is the time after midnight in hours
A)
Given that high tide is 0.2 m above mean water level and occurs at 03:30 (t=3.5) and 15:55 (t=15.916), determine the period of the tidal cycle and find A, w and P
Det er vanlig forumskikk å skildre hva man har prøvd selv. Vi hjelper deg gjerne, men å gjøre leksa di for deg er noe vi prøver å unngå. Du får ta i et tak selv først
Aleks855 skrev:Det er vanlig forumskikk å skildre hva man har prøvd selv. Vi hjelper deg gjerne, men å gjøre leksa di for deg er noe vi prøver å unngå. Du får ta i et tak selv først
Dette er en del oppgave av i alt 7 store oppgaver så at jeg er på jakt etter noen som kan gjøre leksen min, den vil jeg ikke være helt med på. Har prøvd nå i flere dager å finne ut fremgangsmåte her, uten hell. Det at jeg er på havet på jobb i tillegg, gjør desverre ikke saken bedre. Ønsker svar fra folk som er intr i å dytte meg i riktig retning.