Abelkonkurransen

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

Noen som deltok i abelkonkurransen i dag. Hvordan poeng fikk dere...
Lurer litt på hvordan jeg ligger an
Jeg fikk 78
Gjest

Svarte på 15 oppgaver, men får sikkert noen slurvefeil. Så jeg får vel 70-80 poeng.
Tehmaxice

Jeg stilte med lave forventninger i dag.
fikk 22 poeng i fjor så jeg trodde jeg skulle gjære det elendig i år også.
Gikk langt over forventning med 76 poeng, er vel helt greit det.
Burde lett gå videre til andre runde med 78 poeng i hvertfall, men finalen er vel litt knipig å nå :P
Benenzo
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 30/10-2005 21:59
Sted: Vestnes

Jeg fikk 74 poeng i fjorårets. Gikk meg litt hus forbi årets med tanke på diverse eksamener jeg har for tiden.
Gjest

Hva syns dere om årets oppgaver? Jeg syns fjordårets var mye vanskligere.
Gjest

ja, det syntes jeg også. Men jeg fikk mye høyere poengsum i år.
Gjest

På vår skole var den ingen som fikk over 64 poeng. Det er vel ikke noe å skryte av om man tar i betraktning at skolen har over 500 elever.
Gjest

grensen for å komme videre var 58 poeng. tydelig at oppgavene var mye enklere enn i fjor...
Gjest

Er det noen som vet hvordan man kan få vite hvilken plassering man kom på, på landsbasis
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

FIkk 59 poeng, gikk videre med marginal margin. Angrer egentlig ganske mye, hadde ikke forberedt meg noe. Nå har jeg regnet masse oppgaver på abelkonkurransen.no, og er temmelig sikker på at hvis jeg hadde gjort dette fra før, ville jeg fått 10-15 poeng mer. MEnmen, hadde vel ikke gått til finalen uansett:)(selvom jeg ligger mellom 5-7 riktige på hver runde 2 som har vært, så holder det vel uansett ikke..)
Gjest

Er det noen som har fått vite plasseringen sin på landsbasis. Jeg har ikke fått vite det, men dersom noen andre kunne oppgi poengsum og plassering så hadde jeg fått en viss pekepinne.
Og husker noen når andre runde egentlig er.
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

De er utrolig trege i år, diplomer, resultatlister og dato for runde 2 er desverre ikke satt ennå.
Gjest

NTNU har overtatt ansvaret for Abelkonkurransen i år, etter at UiO har hatt ansvaret i ei årrekkje. Det er kanskje snakk om litt starttrøbbel?
Gjest

Datoen for andre runde er torsdag 19. januar.
Svar