Matematikkstudium - anbefaling/fraråding?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

svinepels skrev:Må bare legge til et svar her for dette var så morsomt å lese i etterkant. :D

Nesten 8 år etter at jeg lagde denne tråden befinner jeg meg i Boulder, Colorado på et forskningsopphold som en del av doktorgraden jeg holder på med i matematikk ved UiO. Jeg har besøk av en av mine nære venner Fredrik og vi snakker om at vi begge var aktive på matematikk.net lenge før vi ble kjent. For å mimre tilbake til gamle dager sjekker vi gamle innlegg i forumet, og så kommer vi over denne tråden hvor jeg lurer på om matematikkstudier kunne være noe for meg og hvor Fredrik (!) virkelig oppmuntrer meg til å kjøre på med utdannelse i matematikk. Dette var da over fem år før vi ble kjent! Utrolig morsomt å tenke på at han kan ha vært en av de som dyttet meg i riktig retning, fikk meg til å studere matematikk, som er grunnen til at jeg sitter her i Colorado i dag.

Boken Markonan anbefalte endte jeg også opp med å kjøpe. Den var en stor inspirasjon for meg og gjorde meg kjent med bevisteknikker og matematisk tenkning, noe som ga en lettere start på studiene. Jeg kan ikke annet enn å takke dere begge, jeg har uten tvil trivdes med bachelor- og master-studier i matematikk og trives også nå i stipendiat-tilværelsen.
Hehe, utrolig morsomt! Nå er det nesten 10 år siden på dagen at jeg svarte på det opprinnelige innlegget. Veldig morsomt å se at man virkelig når frem til noen. Håper at studiene går/gikk bra!

Og glad du fikk hjelp av den boken jeg anbefalte. Den var utrolig god hjelp for meg også. 8-)
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Svar