Glemt likninger!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
sample2

Hei, på 2 år har jeg ikke hatt matematikk og jeg kan litt men når det gjelder likninger er jeg helt tom da mener jeg abslutt heeeeeelt tom kan ikke noe likninger lenger.! Jeg har sett litt på matematikk.net men forstår abslutt ingenting hvorfor det svaret blir det og hvorfor det, regner med jeg har lav iq..:oops: men noen kan hjelpe? takk. Jeg går i vgs.
mathvrak
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 420
Registrert: 18/04-2005 00:00

hei

likninger ligger i ordet,

høyre side er det samme som venstre side.

Mathvrak
rex65
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 14/08-2005 22:17

sample2 skrev:Hei, på 2 år har jeg ikke hatt matematikk og jeg kan litt men når det gjelder likninger er jeg helt tom da mener jeg abslutt heeeeeelt tom kan ikke noe likninger lenger.! Jeg har sett litt på matematikk.net men forstår abslutt ingenting hvorfor det svaret blir det og hvorfor det, regner med jeg har lav iq..:oops: men noen kan hjelpe? takk. Jeg går i vgs.
:twisted:
uS=2x10opphøyd i 6 sek ^^
Cayley
Cayley
Innlegg: 70
Registrert: 07/11-2005 18:18

Likninger er at det som står på høyresiden av (=) tegnet, er det samme som står på venstre side: a=b b og a er altså det samme, hvis vi da sier a^3:b=16
vil da si at a og b er 4. :wink: Forklaringen ligger i at 16x4=64:4=16:4=4...
Forstår sikkert noe her inni teksten :wink:
:shock:
Svar