Utrolig nok

Utdannelsen min fikk jeg fra en privat høyskole som ikke hadde matematikk som krav, men alikevel har jeg en haug med vekttall innenfor system utvikling. Har også i den senere tid tatt en MSc grad.
Men, ofte i jobben har jeg bruk for matematikk og må da ty til andre resursser. Det jeg ønsker nå er å forbedre min egen matematikk kunnskap samt få det dokumentert. Dette fordi jeg har behov for det men også for min egen skyld, da jeg angrer bittert på at jeg ikke valgte å gå naturfag-linja den gangen i 85-88

Det som er utfordringen er at jeg sannsynligvis må da begynne helt tilbake med 1MX til 3MX for så å ta f.eks et årstudium i matematikk på et universitet.
Videregående har jeg fra "handelsskole" (blå russ) hvor det kun var et krav å ha matematikk det første året.
Så spørsmålet er. Har noen gjort noe lignende her ? Vil det være nesten 'håpløs vei' å begynne på siden jeg må tilbake til 1MX ? Jeg har tittet på lærerplaner og pensum og har sinnsykt lyst til å forsøke, men synes av og til det kan virke enormt ambisiøst.