Videre utdanning

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Yarr

Hei, Jeg har tenkt å studere videre på universitet til høsten, men er i grunn ikke flink i matte. Alle valgene mine har matte som et sentralt fag. Jeg er glad i matte og er veldig interesert i faget, men har ikke fått gjort mange oppgaver pga. problemer med disposisjonene av tid osv.. Jeg gikk ut av videregående skole med 3 i 3MX og har lyst til å bli flinkere i løpet av sommerferien.

Er det noen som har noen bra tips til meg? Har hørt det finnes nettskoler og sånt som kanskje kan hjelpe meg å forbere meg..

Takk på forhånd..

mvh
Yarr..
euklid
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 95
Registrert: 26/03-2005 03:24

Hei Yarr.

Du kan jo kjøpe universitetsbøkene og begynne på pensumet der. Dermed har du et forsprang og trenger ikke å være frustrert i høst.

Orker du ikke det, kan du repitere 3MX bevisene og gjøre noen eksamensoppgaver. Gjør bevis, det vil hjelpe til høsten.

Hvilket universitet er det snakk om forresten?
Yarr

Takk for tipset.. Skal begynne å repetere 3MX neste uke.. Men tenkte ikke på å begynne på pensumet på universitetet.. Den var lur :wink: ..

Det er snakk om universitet i Oslo.. Systemutvikling og datakommunikasjon er studiet jeg har tenkt å ta.. eller mikroelektronikk, hvis jeg kommer inn da :-)
euklid
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 95
Registrert: 26/03-2005 03:24

Ah.. da kommer vi sikkert til å ha mange matematikkemner sammen.
Lykke til med øvingen.
Gjest

euklid skrev:Ah.. da kommer vi sikkert til å ha mange matematikkemner sammen.
Lykke til med øvingen.
hei..virker som om du har peiling på universitetsexamener,åssen er oppgavene på examene, eg elsker bevisføring, trur d kommer mye av d, men trenge litt veiledning :lol: ska prøve på mastergrad elle dr.grad..hadde vært fint om du kunne svare :?:
euklid
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 95
Registrert: 26/03-2005 03:24

Hei Gjest.

Jeg har ingen peiling i det hele tatt på universitetseksamener fordi jeg skal begynne på matematikkstudiet på UiO selv i år. Jeg antar man skal tenke abstrakt og bevise i større grad enn i benytte verktøyet.
Dersom du er interessert i eksamene som gis i matematikkemner finner du dem på www.uio.no ; der kan du klikke deg inn i matematikkemner og lese eksamener gitt tidligere. Spør du meg etter jul kan jeg nok svare bedre på svarene dine.
Svar