Bacheloroppgave - IKT i matematikkundervisningen

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
MANUxxx
Fibonacci
Fibonacci

Hei!
Jeg holder på å skrive bacheloroppgave i matematikk, og som tittelen sier handler den om bruk av ikt i matematikkundervisningen. Mer spesifikt er problemstillingen: -"Hvordan kan man fremme læring i matematikk ved hjelp av digitale verktøy som for eksempel geogebra?" Videre vil jeg svare på hvilke problemer /fordeler bruk av slike programmer i matematikk undervisningen medfører.

Jeg har vært i praksis på 9.trinn, og vi hadde flere timer hvor vi brukte geogebra med geometri som tema.

Det jeg lurer på er om det er noen av dere som har erfaringer med bruk av geogebra i undervisning, og som ønsker å dele tanker om det her?

Har dere tips om egnet litteratur er jeg takknemmelig for det også!

På forhånd takk!
tfed
Pytagoras
Pytagoras
Sted: Oslo

Vi brukte noe som het TI-Academy (åpenbart texas instruments) på VGS. Jeg likte det absolutt ikke. Det var lettere å få rett svar, men man lærte mindre. Dette kan absolutt være individuelt, men jeg lærer mye mer ved bruk av penn og papir.

Nå har jeg aldri brukt GeoGebra, men foreløpig stiller jeg meg ganske negativ til bruk av for mye IKT i matematikkutdanning.
Matematikk og informatikk @ Universitetet i Oslo:

Kurs jeg tar nå:
MAT1110, MAT1030, STK1100, INF1010
Svar