NM i Rubiks kube

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Matematikkk
Cayley
Cayley
Innlegg: 88
Registrert: 21/07-2004 22:01
Sted: Trondheim

Det her har egentlig ikkje så mykje med matematikk å gjere, men det er likevel noko nokre her på forumet kan vere interesserte i.

13.-14. februar arrangerast Norwegian Open 2010 i Rubiks kube. Sidan mange matematikarar synest Rubiks kube er spennande og interessant, så tenkte eg å høyre om det var folk her på forumet som har tenkt seg, eller kunne tenkt seg å delta. Det konkurrerast mest i events som går på tid, men i år blir det også konkurrert i å løyse Rubiks kube på færrast trekk, noko som kanskje er interessant for matematikarar.

Så, er det andre "kubarar" på forumet?

Info og påmelding finn du på http://folk.ntnu.no/roarbakk/rubik/
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Jeg er en "kuber", men har nok ikke sjans. Jeg har vel kommet meg under minuttet en gang, men jeg er ikke så engasjert at jeg gidder å pugge løsningsprossedyrer eller finne på mine egne for å klemme ned tia :P

Uansett, det er gøyalt tidsfordriv, og jeg skulle gjerne vært med og sett på, men det blir dessverre litt langt å reise. Uansett, lykke til til dere som skal være med :)
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Kommer ikke, men antagligvis stiller jeg enten neste år eller året etter der.

Ligger vell på rundt 19-20 med to hender og 35 med en hånd.

Beste tid er vell 11 og 20
Matematikkk
Cayley
Cayley
Innlegg: 88
Registrert: 21/07-2004 22:01
Sted: Trondheim

Nebuchadnezzar skrev:Ligger vell på rundt 19-20 med to hender og 35 med en hånd.
Flott, det er vel ca på det nivået nokon av dei beste i Norge ligg på. Ja, sørg for å komme til neste NO. Det vil bli arrangert til neste år også. Fortsett å øve.
Svar