Brukere bør registrere seg!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Hallo

Jeg har lagt merke til at det er en god del usaklige poster her på forumet.
Mye av det er relatert til at brukerne ikke må være registrert for å poste her, ergo ingen sak å legge inn en usaklig post.

Dette vil imidlertid bli begrenset om man _må_ registrere seg for å poste siden folk ikke orker å lage ny konto bare for å lage liv og røre.

Dette er noe som bør overveies på det _sterkeste_ :)
MG
Cayley
Cayley
Innlegg: 82
Registrert: 08/05-2005 23:27

Jeg vil bare melde min uenighet. Hvis en MÅ være registrert for å poste her, så vil det føre med seg flere ulemper. F.eks så vil personer som bare vil spørre om et spørsmål de lurer på eller en lekse, de må registrere seg bare for å spørre om det ene spørsmålet.
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

men hvis de bruker denne siden jevnlig burde de jo registrere seg, da er det mye lettere å gi respons tilbake ved svar av spørsmål og sånt.
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Vel, men om folk faktisk er ute etter å få hjelp, tar det dem ikke lange tiden å lage seg en konto.
Omtrent alle som farter rundt på nettet i dag har en eller annen form for gratismail (hotmail, yahoomail) som kan brukes til registrering.

Om brukerne ikke er villige til å bruke 2 minutter på å lage seg en konto, så er de ikke særlig hypp på å få løst problemene sine. :)

Pluss, kontoen blir jo lagret til en senere anledning og bidrar til at forumet får et mer personlig preg.
Synes alt virker så anonymt med mange "gjest" innlegg. :?
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

Det har vært diskutert tidligere å gjøre registrering obligatorisk. Problemet med spam har ikke vært stort nok til at de har valgt å gjøre det på den måten enda. Skulle det bli helt texas her blir det nok vurdert på nytt.
Svar