Matte Tentamen R2

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
mathme
Fermat
Fermat

wow må jeg si, vi hadde 5 timer, 2 timer på del 1 (2x45min) og 3 timer på del 2 (3x45) pluss 3x15min frimminutt.

Vel, del 1 hadde 5 spørsmål/problem, hvor hver spørsmål hadde minst 3 andre spørsmål a) b) og c) ...og noen av de hadde til og med d e og f.

Del to hadde 6 spørsmål/problem hvor hver spørsmål også hadde minst 3 andre spørsmål, og minst to av de hadde a) b) c) d) e) f) g) h)...

Problemene var tunge og veldig tidkrevende, en av oppgavene tok 2 sider å løse med ren matematisk framgang(fin framgang, uten unødvendige formler, omforminger etc)... jeg rakk i så fall ikke d) på oppgave 5 del 1, og 6h) 8c) og 11d).. tida var helt forferdelig i forhold til mengden problem vi fikk og det synes jeg er litt dumt. For det handler ikke om å løse fortest mulig, men det handler om å gjøre det riktig og føre ting pent, oversiktlig slik at lærern får et inntrykk av at du har forstått "leksa" de. Men jeg håper det er gikk greit, og håper at jeg ikke får mindre enn 5+ eller 6/5... da er jeg fornøyd.. men får jeg mindre enn 5, ryker sekseren i matte for i år :cry:

Jeg venter på å få den tilbake, da skal jeg (selvfølgelig) poste den her, pluss at jeg skal fikse løsningsforslag til både denne og den andre tråden "Første Prøve", slik at andre kan se hvordan den nye ordningen i matematikk blir.

Hilsen
Mathme
fiasco
Andreas345
Grothendieck
Grothendieck

Skal ha min på torsdag, kan legge den ut så vi kan sammenligne vanskelighetsgrad. (Våres tentamen dekker bare de 3 første kapitelene i sinus R2, så det er bare integralrekning, trigonometri og trigonometriske funksjoner. Vi valgte å kutte ut vektorer selv om vi var nesten ferdig med kapittelet).
mathme
Fermat
Fermat

Andreas345 skrev:Skal ha min på torsdag, kan legge den ut så vi kan sammenligne vanskelighetsgrad. (Våres tentamen dekker bare de 3 første kapitelene i sinus R2, så det er bare integralrekning, trigonometri og trigonometriske funksjoner. Vi valgte å kutte ut vektorer selv om vi var nesten ferdig med kapittelet).
Ja, det hadde vært veldig gøy å se.

Vår var om; Geometri, Algebra, og vektorer i rommet. (de tre første kapittelene).
fiasco
Andreas345
Grothendieck
Grothendieck

Hva bøker bruker du? (Er nysgjerrig).
Vektormannen
Euler
Euler
Sted: Trondheim
Kontakt:

Ganske sikker på at det er samme boka som vi har, "Matematikk R2" fra Aschehoug. (Vi skal også ha prøve i de tre første kapitlene om ei uke)
Elektronikk @ NTNU | nesizer
Andreas345
Grothendieck
Grothendieck

Oki, selv er jeg ikke en stor fan av Aschehoug, pga deres skammelig dyre nettsider! (Bruker Fysikk 2 ERGO). Har ikke giddet å kjøpe nettsidene deres i år i protest. Lå på 325 ,- sist jeg sjekket!
Charlatan
Guru
Guru

Andreas345 skrev:Oki, selv er jeg ikke en stor fan av Aschehoug, pga deres skammelig dyre nettsider! (Bruker Fysikk 2 ERGO). Har ikke giddet å kjøpe nettsidene deres i år i protest. Lå på 325 ,- sist jeg sjekket!
Hvis dét er sant, er det aldeles latterlig. Hvor mye hjelp er slike nettsider egentlig?
Andreas345
Grothendieck
Grothendieck

I fjor fant jeg veldig nettstedet veldig nyttig, med gode eksempler og løsningsforslag. (Husker og at mathme har anbefalt nettsidene til ERGO tidligere).

Men har som sagt bestemt meg for å klare meg uten i år.

PS: Dobbeltsjekket.

FYSIKK 2 ERGO : 325,-

FYSIKK 1 ERGO : 312,50 ,-

Mener at jeg betalte rundt 200 kr for fysikk 1 nettsidene i fjor, isåfall er det en drastisk økning i pris!
Svar