Internasjonal/engelskspråklige matematikkfora

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
zxxxx
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 18/07-2007 15:04

Hei,

er det noen som kan anbefale et engelskspråklig forum som har tilsvarende funksjonalitet som matematikk.net?

For eksempel kunne jeg tenke meg å poste mitt nyilige innlegg på Spørsmål - høyskole og universitet i et slikt forum. Selv om matematikk.net virker som et genialt tiltak, tenker jeg at sjansen for å få svar på vriene spørsmål er større jo flere lesere siden har. Og et engelskspråklig forum har nok flere potensielle lesere...
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Dette er vel et realfaglig forum, men virker som endel kompetente folk i matematikk frekventerer her:

http://www.physicsforums.com/
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
daofeishi
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 1486
Registrert: 13/06-2006 02:00
Sted: Cambridge, Massachusetts, USA

Muligens vil du kunne få hjelp på SOS Maths forum.
Charlatan
Guru
Guru
Innlegg: 2499
Registrert: 25/02-2007 17:19

Jeg har hatt utrolig god erfaring med physicsforum som har aktive brukere spesielt gode på sine felt. Dette er vel et forum mest fokusert på fysikk, men har en matematikkseksjon som har veldig avanserte emner. Man får inntrykk av at alle er professorer.
Svar