Matematikknivået i Norge

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Zoiros
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 202
Registrert: 19/05-2007 00:18
Sted: Oslo (Bodø)

Daggy skrev:Å sette en 10 prosents sperregrense blir det samme som å avdemokratisere Norge. Noe av styrken til Norge demokratisk sett, er at det er en bred politisk bredde med mange partier, i motsetning til land som USA, hvor det strengt talt ikke finnes noen venstreside.
Hvordan kan det at miniputt-vippeparti finnes være en styrke for demokratiet? Tenk hvis bastesen eller gud forby RV kom i en vippeposisjon. De ville få ALT for mye makt i forhold til størrelse.
Daggy
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 6
Registrert: 11/01-2007 16:44
Sted: Ås

Jeg vil ikke klare å overbevise deg om noe uansett. Synes du blir mer og mer usaklig for hvert innlegg..

En annen ting man kan spørre seg om er hvorvidt denne debatten hører hjemme på et matematikkforum. Begynner å bli veldig lite saklig, og har lite med matematikk å gjøre. Fremmer ingen hensikt
Zoiros
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 202
Registrert: 19/05-2007 00:18
Sted: Oslo (Bodø)

Vell de største philosofene og ofte den tids politikere var matematikkere.

Og klart du ville overbevise meg, hvis du hadde et godt argument å komme med. Og igjenn så kommer det ikke frem argumenter for hvorfor folk mener det de mener. Synes det virker heller tragisk at så mye kan bli sagt uten å argumentere for det.

Og nei, mitt mest usakelige innlegg i denne tråden er så absolutt ikke de siste. Heller ett spesielt innlegg midt i hvor jeg på ingen måte var særlig nyansert.
Svar